Jump to content

Vad är det för fel på vissa folk?


dacke

Recommended Posts

Ja....Var nere hos kompisen nu ikväll, skulle kolla på hans nyköpta Ford Scorpio 97:a som han köpte i Lördags...

Kommer ner till parkeringen och hela bilen är repad :evil: och då menar jag REPAD dom måste ju gått flera varv runt bilen + en stor hög med stenar på huven :shock: ....Vi kan väl säga att humöret inte var på topp efter detta...

När jag sedan vid 23.00 tiden kommer hem och låter Mustangen stå och tuffa medans jag öppnar garage dörren så hör jag någonting studsa mot plåten på Mustangen ,vänder mig snabbt om och sen small det till bara, det var någon som hade kastat in en smällare rakt in i bilen och den landade på en av mina helt nyklädda framstolar... :evil:

Som tur vad gick det inte hål men vinylen blev ju missfärgad.. :cry:

Snart tar jag ett jättelån och köper mig ett hus mitt i mörkaste skogen bara för att slippa alla jä***r som tydligen blir svartsjuka för att dom inte har en fin bil....

Önskar att jag redan bodde i skogen ,då hade jag nog varit ute med yxan och huggit utav bara f*n just nu........Behöver något att avreagera mig på..

Link to comment
Share on other sites

Yes... en jä**a laglöshet och jä**lskap har vi här i sverige idag. Man blir så lack att man är på gränsen att göra dumma saker... men visst. I dagens läge kan man inte göra mycket åt det, utan bara stå där som ett fån och ta skiten. Gör man någon form av hämd blir det problem. Men å andra sidan, idag kommer man undan med det mesta... även att slå och sparka ihjäl någon. I värsta fall blir man.... frisläppt?!

Ska du göra något skulle det drabba honom enbart och inte resten av familjen, så att bomba brevlådan är väl inte rätt... MYCKET socker i tanken på moppen är mitt förslag... :twisted:

niklas

Link to comment
Share on other sites

Jo, hade jag sett vem som kastade smällaren in i Mustangen så hade jag defenitivt gjort någonting åt det....

Tyvärr så stog jag inne i garaget så jag vet ju inte ens vem eller var ifrån smällaren kom... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Jo, hade jag sett vem som kastade smällaren in i Mustangen så hade jag defenitivt gjort någonting åt det....

Tyvärr så stog jag inne i garaget så jag vet ju inte ens vem eller var ifrån smällaren kom... :evil:

Va är de för sammhälle du bor i egentligen? SÅ jag vet va jag apsolut inte bör stanna. De som hände dig och din bil va nog de värsta sabotage jag någonsin hört talas om hända någon och hans/hennes bil.

Lider änna själv när man hör hur dom behandlat din bil. Hoppas du har bra försäkring som kan årdna med fin omlackning eller något.

Link to comment
Share on other sites

Bilen som repades var inte min utan kompisens...

Den står redan på lackverkstaden...

Mustangen fick en missfärgning på sittdyna och ryggstöd, har smörjt in det med nåt fett till typ skinnsoffor och det funkade rätt bra...Det syns om man tittar nära...

Och området har börjat bli lite laglöst på sista tiden,många ungdomsgäng som har poppat upp.. Har blivit av med 2 st Harley davidson på 3 år, dock har mina bilar alltid fått stå ifred ända tills igår... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Personligen tror jag ju att det är så att förr i tiden så uppfostrade alla allas ungar, och idag orkar ingen bry sig om nånting annat än sitt eget.

Och skulle man mot förmodan tillrättavisa nåns unge, så får man med föräldrarna att göra, som "snällt" ber en sköta sitt eget.

Så vad _ska_ man göra?

Link to comment
Share on other sites

Vad sägs om att bilda ett nytt parti?

Som har som mål att skärpa upp Sverige igen.

Jag och några kompisar har pratat lite om det, kanske man kan få in något i den tungroda politiken som blir till det bättre.

Är ju rätt lagom att börja med det nu så kanske vi hinner vara med i valet nästa år?

Bra eller dåligt förslag?

Förstår hur förbanad du är !!!! Är inte bättre i Stockholm härom veckan kom jag hem stälde bärbara datan utanför dörren när grannen ropa och jag språka lite med honom så hör jag ett ungdomsgäng i typ 10års åldern som peppar varan att hämta något på min tomt när jag förstår att det är min data dom pratar om, men jag kom fram i rätt stund så dom han inte få den med sig. Men vad säger man tror inte det var så i Sverige för 50år sen. Dax att gå tillbak lite i tiden på vissa punkter.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Fy vad tragiskt!

Dagens samhälle är på väg att spåra ur! Ungarna får inte lära sig vett och etikett längre! Om någon så mycket som tar i dem blir det polisanmälan och ett jävla väsen. De gör helt enkelt som de vill! Kaxiga uppkäftiga ungar är det tyvärr gott om i dagens Sverige.

En polare såg hur en unge kastade snöbollar på bilar som körde förbi på rv45 här i stan. Han fick tag i ungen och fick med honom hem till hans föräldrar. Till hans stora förvåning fick HAN sig en jävla utskällning av skitungens föräldrar! Att han inte skulle ta i deras barn, att han inte kunde bevisa något, att deras barn ALDRIG skulle göra något sådant osv osv...

:evil:

Link to comment
Share on other sites

Fy vad tragiskt!

Dagens samhälle är på väg att spåra ur! Ungarna får inte lära sig vett och etikett längre! Om någon så mycket som tar i dem blir det polisanmälan och ett jävla väsen. De gör helt enkelt som de vill! Kaxiga uppkäftiga ungar är det tyvärr gott om i dagens Sverige.

En polare såg hur en unge kastade snöbollar på bilar som körde förbi på rv45 här i stan. Han fick tag i ungen och fick med honom hem till hans föräldrar. Till hans stora förvåning fick HAN sig en jävla utskällning av skitungens föräldrar! Att han inte skulle ta i deras barn, att han inte kunde bevisa något, att deras barn ALDRIG skulle göra något sådant osv osv...

:evil:

Det är helt otroligt, vad får en sån unge för syn på samhället tro?

Jobbade ett tag som vikarie såg det som ett litet expriment och det var helt otroligt, gick inte att få något vetigt gjort ungarna vet ju att lärarna inte får göra något och hot om att kasta ut blev bara att alla ville bli utkastade. Som ni förstår vart mitt expriment inte långvarigt typ en vecka sen fick jag nog.

Nä det är dax att strama till tyglarna lite i det här landet! Har ni varit i Finland och tittat på exemeplvis tunelbanan hur mycket kloter hittar man där ? Typ ett strek om du har otur trolign inte något inte ett tugumi på perongen vad har vi gjort för fel här tro?

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Ja....Var nere hos kompisen nu ikväll, skulle kolla på hans nyköpta Ford Scorpio 97:a som han köpte i Lördags...

Kommer ner till parkeringen och hela bilen är repad :evil: och då menar jag REPAD dom måste ju gått flera varv runt bilen + en stor hög med stenar på huven :shock: ....Vi kan väl säga att humöret inte var på topp efter detta...

När jag sedan vid 23.00 tiden kommer hem och låter Mustangen stå och tuffa medans jag öppnar garage dörren så hör jag någonting studsa mot plåten på Mustangen ,vänder mig snabbt om och sen small det till bara, det var någon som hade kastat in en smällare rakt in i bilen och den landade på en av mina helt nyklädda framstolar... :evil:

Som tur vad gick det inte hål men vinylen blev ju missfärgad.. :cry:

Snart tar jag ett jättelån och köper mig ett hus mitt i mörkaste skogen bara för att slippa alla jä***r som tydligen blir svartsjuka för att dom inte har en fin bil....

Önskar att jag redan bodde i skogen ,då hade jag nog varit ute med yxan och huggit utav bara f*n just nu........Behöver något att avreagera mig på..

Köp en hagelbössa......
Link to comment
Share on other sites

För ett par veckor sedan hade man yankeebil-tema med visning av massa läckra klenoder i Nyköpings hamn. Jag var där med min 1966 Fastback HiPo och allt var frid och fröjd. Efter ett tag upptäckte jag att någon dåre placerat en gigantisk spottloska på sidan vid luftintaget av bilen...Visst, det innebar ju ingen skada på bilen, men vilket jävla sätt att bete sig.

Jag kan bara instämma i det som sagts ovan. Man undrar ju vart vi är på väg. Skulle jag komma på någon repa lacken eller skjuta raketer mot min bil hoppas jag att jag INTE besinnar mig, utan smäller på. Ordentligt. Sedan kan man ju anlita Althin, Silbersky och allt vad dom heter och yrka på sinnesförvirring. Borde fungera rent juridiskt med tanke på den chockerande upplevelsen att se sin Musse vandaliserad :shock:

/Tony

Link to comment
Share on other sites

Kan inget annat än hålla med allihop. Kommer jag på någon som jävlas med min bil (när jag får en ;) ) kommer jag löpa amok. Killen kommer varken gå eller krypa där ifrån... :twisted: Man har ju gjort skyddsvakts utb i lumpen... Hur är det nu med fria omhändertaganden :twisted: .. om man sen har tagit i lite mycket våld är sin sak... Sinnesförvirring låter bra vid det tillfället.

Link to comment
Share on other sites

Kan inget annat än hålla med allihop. Kommer jag på någon som jävlas med min bil (när jag får en ;) ) kommer jag löpa amok. Killen kommer varken gå eller krypa där ifrån... :twisted: Man har ju gjort skyddsvakts utb i lumpen... Hur är det nu med fria omhändertaganden :twisted: .. om man sen har tagit i lite mycket våld är sin sak... Sinnesförvirring låter bra vid det tillfället.

Också skyddsvaktutbildad. Du får ej nyttja mer våld än som krävs för att hålla kvar någon. Och det är i realiteten mycket lite tyvärr.

Om inte annat bör du kunna uppvisa "skador" som han orsakt dig när han gjort motstånd. Vet inte om det är något att rekomendera. Inte om man tänkt tillkalla ordningsmakten i vartfall.

Link to comment
Share on other sites

Ja någonting har ju blivit väldigt fel när man faktiskt är rädd för att ta ut sin egen "pärla" och köra med...

Personligen vågar jag ju mig knappt ut ur garaget nu när någon redan har kastat in en smällare i bilen...

Fick ett tips idag dock, gned lite svart skokräm på sätet och nu får man titta noga för att se var skadan är, jag vet ju, men ett par polare såg inget av märket så då får jag väl vara nöjd...

Jag får se fram emot och ta Mustangen till den stora Sävsjö festivalen nu istället och kolla in Backyard babies, så imorron (idag) så åker jag ner till släkten i Småland och dricker öl istället.. ;)

Link to comment
Share on other sites

På tal om Sävsjö, där ordnade man just ett sånt här fall för några år sen. Nu känner jag inte till alla detaljer så vill inte ge nån ryktesbild. Vet bara att några ungar ur den nya generantion (den man inte får nämna för då är man invandrarfientlig) kastat småsten och grejer på några fullsizebilar. Slutade med en sönderslagen lägenhet där ungarna bodde och någon eller några fick ett frihetsberövande..

På ett vis är det bättre att bo i småstad i skogen. Verkar dock finnas mer respekt och uppfostran kvar här på landet.

Sen har man ju all rätt att skydda sin egendom med de medel man för stunden anser lämpliga. Tar sig nån in i din villa/lägenhet och du känner dig minsta hotad så kan du nedgöra denne och klara dig med max en villkorlig dom. Uppsåt att skada förövaren finns inte. Och utan uppsåt lär det inte bli tal om några strängare straff. Och med tanke på hur många timmar och slit vissa lägger ner på sina bilar så är det ju självklart hur man skulle reagera.

Ha det gott!

Link to comment
Share on other sites

Förstår hur förbanad du är !!!! Är inte bättre i Stockholm härom veckan kom jag hem stälde bärbara datan utanför dörren när grannen ropa och jag språka lite med honom så hör jag ett ungdomsgäng i typ 10års åldern som peppar varan att hämta något på min tomt när jag förstår att det är min data dom pratar om, men jag kom fram i rätt stund så dom han inte få den med sig. Men vad säger man tror inte det var så i Sverige för 50år sen. Dax att gå tillbak lite i tiden på vissa punkter.

Mvh

MrV8

Anledningen till att det inte hände för 50 år sedan är att det inte fanns några bärbara datorer på den tiden. :D

Håller med om att det är för jävligt. Har alltid varit noga med att låsa in bilen på nätterna för att inget ska hända. Men blev jävligt chockad och förbannad för nån månad sen, när jag efter att varit inne i en affär, kommer ut och ser att någon BRUTIT loss bakvingen på bilen. Efter att ha pratat med vittnen visade sig att killen blivit skrämd kastat in vingen under sin egen bil och sedan kört iväg... över vingen!! Inte mycket kvar av den, det enda positiva var att han inte fick med sig den. Trots vittnen är ärendet nerlagt pga bristande bevis. :(

Link to comment
Share on other sites

Hej KingCobra

Ja undras hur man ska få någon ordning igen på allt?

Kompisen får plocka av bakspeglarna varje gång han parkerar sin M3:a innan han gjorde det fick han ha bakspeglarna i 3 dagar nu tycker han det är lite för dyrt att chansa igen.

Hade inbrot hema för några år sen hitta blodiga fingeravtryck ändå var det typ i telefon med harry hafa har du försäkring, då behöver vi inte titta, men fingeravtrycken då ska ni inte ta dom? efter lite mutrande kom dom ut och tog dom men mer hände inte, så klart!

(Nu mer har vi ett rejält larm av stor model Med sensorer på varenda dörr och fönster + ir dekare larmar även nattetid då har det bara varit inbrotsförsök 2 gånger sen dess men mer har dom inte vågat, varav enna på natten när vi var hema) Snart får man väll göra som grannen har gjort han har galler för fönster och dörrar.

På tal om utredningar som läggs ner, betala bensin var i alla fall för när jag plugga och jobba på mack (för 4år sen) lika med friviligt, kommer inte ihåg att vi lyckades en enda gång att få ditt en smittare utan det las ner på olika grunder i rätten. Men vet inte om det är så fortfarande finns ju lite mer videokameror nu.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag kan bara hålla med, gick i skolan på den tiden då man

inte sa eller gjorde vad man ville O-straffat inte hemma heller

för den delen, jag kan inte heller se att det är den typen av

mäniskor som skadar landet idag. :)

Nää bort med curling föräldrar och fram för allt ta fram rätten att

säga ifrån när något är fel. :P

Det saknas disciplin idag på alla områden, jag har gått

så långt att jag tycker att dom kan hugga tummarna av

detta bus, det blir i alla fall svårare att ta andras grejor då. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Hej Musse-gubbar

Nu har jag för andra gången blivit av med min gammla skraltiga SAAB, den dög gott åt mig, att bli av med den, precis före semestern, käns jobbigt. Semester utan den,att kunna använda och förflytta mig, är helt värdelöst. Mustangen är inte klar att köra, och den får man inte heller använda, som resärvbil. Vist jag är mycket lack på dessa knarkare och tjyvpack. Sen fins det dom ( kräk) som vill ge dessa kryp en andra tjans i livet. Själv vill jag hänga upp dem i närmaste lyckt-stolpe. Vist nu tar jag i, kanske i överkant, men jag är så less på detta. Nu fins det mycket värre klientel, än biltjyvar och vandaler. Har inte den minsta aning vad man ska göra med dem. Men om jag kommer på någon på bar gärning, kommar jag göra mig olycklig, det vet jag redan nu. Om något sådant händer min Mustang, efter 13års renovering, fins det bara döden som gäller. Tror att jag skojar där, men är inte säker på det. Ha en fin sommar på er.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, man kanske bor rätt bra ändå då som det verkar..... har (nästan)ALDRIG bilarna låsta. å det har gått bra än så länge ... :? (knock on wood)

ett par gator längre bort, där "packet" viker av för att komma in till centrum, där händer alltid något... en natt tror jag det var närmare 40 st sönderslagna bilar, 21 st släpvagnar på Statoil med sönderskurna däck samt sönderskurna slangar till bensinpumparna.

men men, som alla säger, det-var-bättre-förr stämmer nog, för jag tycker det blir bara värre å värre.... :cry:

Link to comment
Share on other sites

Helt klar är det för jävligt hur det börjar bli i sverige.

Jag höll dock på att göra mig olycklig för 7 år sedan... min 18 årsbil var lackad 2 veckor innan. Och när jag kom till bilen låg en kille och sov på huven (han hade dess utom kedja till nycklarna som han låg på). Men jag höll mig helt lungn och hjälpte honom ner från huven, förklarade för honom att om huven var repad skulle han få betala omlackning av huven.

Men killen bad mig dra åt helvete, så jag förklarade att bilen var nylackad och att han skulle betala om det blivit repor (det var mörkt och svårt att se något) då bad han mig dra åt helvete en gång till så jag sa åt killen att det var bäst han försvann från platsen för jag höll på att bli riktigt förbannad. Då tar killen 2 steg tillbaka och laddar in ett slag.

Först då brast det och det svartna för mina ögon så jag fick tag i hans jackkrage när smällen kom emot mig och jag skicka han i backen, sen slog jag honom så mycket jag orkade, så slår jag en gång till, då går ett ben till ena fingret av så när jag slår tredje gången gör det så ont att jag inte kan slå mer. (jag hade slagit ihjäl honom om inte det gjort så ont) Killen som var med mig sa att han sluta sprattla efter första smällen.

Men när han ligger slocknad på backen ringer jag till polisen som svarar att jag har använt övervåld och att det inte är så smart av mig att göra en anmälan för då åker jag dit för misshandel. Så kontentan av det hela var att jag fick åka med repig huv, stället för att hållit mig i skinnet och kunnat prata med killen när han var nykter istället med polisen så kanske jag fått huven omlackad istället.

Så jag skulle nog inte låta humöret brista en gång till för det var det inte värt...

Link to comment
Share on other sites

Inte är det lätt när genomsnittsungdomen idag verkar vara på samma intelligensnivå som en fiskpinne...

Tyvärr tillhör man ju den generationen, och ibland vill man ju bara skämmas hur folk håller på. Spöstraff borde det vara på folk som inte kan låta andras prylar vara ifred.

Link to comment
Share on other sites

Hej Lygdman cmc813

Såg en riktigt kul samtidigt iriterande episod på en macken jag jobba på en gång i tiden. Det var en som stog och tanka när en lirrare kom och körde in i honom och tänkte dra han stoppa honom och drog ut honom ur bilen och vad ser man om inte en av områdets alkisar som är ute och kör, han var så full så han som vart på körd kunnde inte snacka med honom.

Vet du vad han gjorde han rota fram hans plånbok hitta 500kr i den dom tog han sen satte han alkisen i bilen igen och kom in och betala sin tanking, sa "det täcker nog min skadade blinkers" och åkte sedan iväg. Helt lugnt, undras om det är så lagen kommer att bli i Sverige fram över?

Såg lite komiskt ut att han tog det så lugnt. Men vad ska man säga om det hela? Du kanske skulle gjort lika dant så hade du haft pengar till omlackning? Ringa harry haffa är ju inte alltid en så bra lösning tyvärr!

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Hej Lygdman cmc813

Såg en riktigt kul samtidigt iriterande episod på en macken jag jobba på en gång i tiden. Det var en som stog och tanka när en lirrare kom och körde in i honom och tänkte dra han stoppa honom och drog ut honom ur bilen och vad ser man om inte en av områdets alkisar som är ute och kör, han var så full så han som vart på körd kunnde inte snacka med honom.

Vet du vad han gjorde han rota fram hans plånbok hitta 500kr i den dom tog han sen satte han alkisen i bilen igen och kom in och betala sin tanking, sa "det täcker nog min skadade blinkers" och åkte sedan iväg. Helt lugnt, undras om det är så lagen kommer att bli i Sverige fram över?

Såg lite komiskt ut att han tog det så lugnt. Men vad ska man säga om det hela? Du kanske skulle gjort lika dant så hade du haft pengar till omlackning? Ringa harry haffa är ju inte alltid en så bra lösning tyvärr!

Mvh

MrV8

Ja det är väll lite så det känns såhär i efterhand :oops:

Link to comment
Share on other sites

Lygdman cmc813

Jag var med om precis samma sak. Ställde min 18 års bil i ett lugnt bostadsområde en sommarnatt.

När jag sedan kom tebax på morgonkvisten hade troligtvis ett par legat och .... på min huv.

Repor, utvälta ölburkar mm. står kvar samt bucklor i huven var lite av det som blev.

Om jag hade tagit dem på bar gärning så hade jag inte varit särskilt överseende.

För 3 veckor sedan var jag på Biltema och köpte nya ventilhättor i blank aluminium till 17" fälgarna. Pris 29.90.-

Jag fick ha dem i 2 dygn. Sen har någon helt sonika krypit runt och snott dem. :evil:

Det är väl bara en tidsfråga innan jag tar nån på bar gärning.

Mussen höll på att utsättas för samma sak. Jag vet inte vad han var ute efter men när jag ökar takten

för att konfrontera grabben så fick han väldigt bråttom därifrån.

Problemet med Mussen är ju att det är ganska lätt att snabbt sno väldigt dyra prylar. Speciellt om de vet vad de är ute efter.

Nåt är fel när man inte lär sig hemma vad som är rätt och fel...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...