berne Posted July 26, 2005 Report Posted July 26, 2005 Någon som har erfarenhet av bränsletörst med Autolite stift (289:a)? Quote
berne Posted August 16, 2005 Author Report Posted August 16, 2005 Är det verkligen ingen som kan delge oss sina erfarenheter av varierande bränsleförbrukning, med olika märken på tändstift? Själv tycker jag att det har varit törstigt med original Autolitestift. Bytte till NGK på HT-65:an och det lugnade ner sig en aning. Vore intressant att höra andras erfarenheter! Stiften borde ju spela en rätt avgörande roll för förbrukningen. Quote
Ronnie S Posted August 17, 2005 Report Posted August 17, 2005 Jag har kört både på Autolite och NGK i den 289-2V -66 jag hade förut. Jag kan inte säga att jag märkte någon skillnad alls i bränsleförbrukning eller gång på motorn. Quote
JH Posted August 17, 2005 Report Posted August 17, 2005 Det kanske är helt riktigt det du säger, men jag tror snarare att det kan vara många andra faktorer som spelar in på bränsletörsten.Förklara hur du menar att stiftens fabrikat skulle inverka märkbart. Quote
berne Posted August 17, 2005 Author Report Posted August 17, 2005 Det vet jag inte om jag kan redogöra för... Har dock för mig att jag hört att så skulle vara fallet. Det är väl mera skicket på stiften än fabrikatet, som spelar roll. Jag har väl fel - igen! Quote
Recommended Posts