Jump to content

Featured Replies

comment_20420

Mest värde ger förstås den exakta kulör som bilen rullade av bandet med 1968. Men annars bara en kulör som fanns att få till din bil när den va ny.

Lackar du i en annan färg som inte fanns i Fords färgkarta 1968 så får du räkna med ett lägre värde när du säljer.

Men det beror så klart på vem som köper bilen. Han kanske inte har någon koll på hur bilen var original, utan gillar den färg som är och betalar lika mycket för det. Det finns ju olika "kategorier" av köpare: dom som har koll och är måna om original och sen de som inte har koll och bara vill ha en cool bil.

comment_20432

Jag håller med Nicklas i det han säger. Skall du ändra färg så håll dig inom 68 färgerna. Och om du ändrar färg så gör det på riktigt, inget fusk jobb. Och se till att den kombinationen (inne/ute) du tänkt dig ochså fans 1968.

Jag skulle inte göra detta på en GT 390. Det finns inget rätt eller fel här, bara åsikter. Det är din bil, du gör vad du vill med den. Vad har du idag? Och vad vill du ändra till??

Henrik

comment_20446

Jag planerar själv att lacka om min bil. Allt måste inte vara original! Lack går dessutom att göra om igen om efterkommande ägare vill ha den i original färg.

Min bil var vit när den lämnade fabriken, den är nu röd och jag vill ha den svart...

Men kan väl erkänna att man kanske kan hålla sig inom de färger som fanns aktuellt tillverknings år.

comment_20510

Du frågar om två olika saker fast det verkar som du mest är intresserad av pengarna i slutänden, så lacka original så behöver ingen anmärka på det om du sen säljer bilen. En "entusiast" lackar i den färgen man själv känner för och själv tycker om.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...