Jump to content

hjælp til mortor run


KORNELIUS

Recommended Posts

jeg er ny i denne mustang verden

har lige fået en mustang markII 2+2 fra 1975

som jeg skal i gang med men bilen er uden

motor og gearkasse jeg vil høre om der er

nogen der har billeder af motor rum så jeg

kan få lidt indsigt i hvor alt skal være

relæ beholder til kølervæske osv.har desvære

ikke orginal manual til bilen men kun haynes bog

og der er ikke billeder af moter rums opbygning

og lige til sidst hvor finder jeg kontagt til høj og lav lys :oops:

på forhånd tusind tak og mange hilsner fra danmark :D

Link to comment
Share on other sites

Hej jag har en massa bilder på mitt motor rum både med och utan motor.. men tyvärr ingen bild med allt runtomkring motorn sittandes där. Kan dock fixa fram bilder som visar hur det ser ut nu då allt är på plats igen. vad hade du tänkt dig för motor? 4, 6 eller 8 cyl?

Link to comment
Share on other sites

Den här Mustang II Ghia 75 köpte jag för några år sedan, den var otroligt dålig efter att stått ute i minst 10år. Men bilderna visar väl ett motorrum som de ska se ut gissar jag, även om det ser ut som kriget :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hej Lazlo! Nej, med tanke på att precis allt var rostigt, ruttet, mögligt, oxiderat eller trasigt, så gick bilen på skrot när vi tagit hela drivlinan. Jag hittade ett par råttbon också. Jag bedömde det då 2002 som ett alltför dyrt och jobbigt projekt att genomföra. Hade det varit en äldre Mustang så hade den kanske blivit bil. De här nyare har ju så mycket delar i plast som var helt förstört, så i praktiken skulle man behövt en bil till i bättre skick för att kunna renovera. Jag köpte bilen för 5tkr och det var väl kanske värdet på drivlinan då. Idag håller jag på med motorn som får andra toppar, kolvar och kam till att börja med. Även lådan och bakaxeln ska gås igenom. Detta ska sedan monteras i min Vedette. (läs andra trådar) Bra är ju att drivlinan hört ihop från början, och att jag har papper på bilens effekt för att lättare kunna SFRO besikta min bil. Det är ett projekt på ett par år gissar jag. Ekonomin får styra också. Din bil då Lazzlo, den hade väl inte V8 från början? 74a fanns väl bara 4or å 6or? Sen kan jag berätta att vi har en otroligt fin svart Ghia 75 V8 här i Västerås med trimmad 302a. Du ser den på bildsidorna, Pär Pettersson äger den. Steget mellan mitt gamla vrak och den är otroligt långt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jag köpte ju min bil för lite överpris för 3 år sen, då var jag som sagt helt grön på bilar, speciellt jänkebilar. Kravet på mitt köp var V8 och automat. Att det blev en mustang II var en total slump, jag blev bara kär i den när jag såg den på säljarens gårdsplan. Och jo, 74'an fanns bara med 4'a och 6'a. På min har det suttit 6'a och manuell. Det mesta har jag varit tvungen att fixa på nåt sätt. Karossen är väl hyffsad dock, bara lite rost häran och däran som måste fixas, men det kan vara som det är än så länge.

Har ju skrivit lite om mina nybörjarstrapatser på "det andra svenska mustang-forumet". Men som sagt, det börjar ta sig, nästa sommar tror jag att jag har den på vägarna lagligt. Och efter att den är besiktad så vet ju alla att det fortfarande är mer kvar än man redan fixat. Typ lack, inredning, trimning, däck, etc.. Men jag siktar på en rullande renovering. Inge brådis. Om du vill se lite bilder så har jag några på galleriet på http://www.mustangii.org/ och "det andra forumet".. ;)

Ett av mina stora problem är att jag inte känner några jänkebils-micklare här i stan som man kan språka med om just Mustanger. Känner mest ricers och med dom kan man ju nästan inte prata, dom vill ju bara att man ska sätta på en vinge på bakluckan o montera neon under bilen. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...