Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Förbrukning och tankproblem

Featured Replies

Hej!

Min drar ca 1,4 l/mil och jag har stora problem med tankningen....

Köpte min på Företagsbilar på Sveavägen.

Vad göra?

Tratt lät som ett bekvämt sätt tillsvidare.

Nån som vet hur man kan ekonomitrimma dom?

Hej!

Min drar ca 1,4 l/mil och jag har stora problem med tankningen....

Köpte min på Företagsbilar på Sveavägen.

Vad göra?

Tratt lät som ett bekvämt sätt tillsvidare.

Nån som vet hur man kan ekonomitrimma dom?

1,4liter milen låter inte så onormalt för en bil med V8. (antar att det är det) En sexa kanske skall dra lite mindre men marginellt.

Problem vid tankning? Vad är problemet?

Är det med munstycket till pumpen så kan det hjälpa att vinkla det. Sedan har inte alla mackar samma typ av handtag, finns olika modeller, har själv märkt detta när jag tankat. Vissa bryter tidigare än andra och går olika långt ner i påfyllningsröret.

Fixade även tankröret = nu kan man tanka utan att svära

Åk till bilfirman där du köpte bilen och be att få det åtgärdat. det gjorde jag...

Dom byter ut röret till en större dimension...

Min drar 1,4 blandad stadskörning, 1,2 landsväg och 0,9 lugn landsvägsfart.

Inte så farligt med tanke på vad man får ut av det.

Annars finns det VW Lupo 3L :D

/Janne

  • Author
Min drar 1,4 blandad stadskörning, 1,2 landsväg och 0,9 lugn landsvägsfart.

Inte så farligt med tanke på vad man får ut av det.

Annars finns det VW Lupo 3L :D

/Janne

Om du har predatormjukvaran till din Musse, har du märkt nån skillnad i prestanda eller förbrukning?

/Jens

Ingen märkbar skillnad på förbrukning, men bilen är mycket piggare i starten och svarar bättre på gasen,

går mätaren ut, gör 252 enligt GPS:en men det finns mer, dock fanns det inte mer väg just då :)

Skall vara ca 340hk nu enligt diablo motorsport, väntar på ett luftfilter så det går att lägga på mer bränsle.

/Janne

40 hästar extra i en bil utan turbo..

Låter ganska osannolikt.

Snarare 15

Steeda har mätt att deras tune tillsammans med deras CAI ger 27.8 hästar mera på bakhjulen än orginal.

lägger man sen till en X-pipa med kattar från Magnaflow, eller x-pipa från Bassani, tillsammans med Steedas slutrör får man ett grymt ljud och lite mera effekt.

så det finns mer att göra på denna motor än dom tidigare, med ganska enkla "bolt-ons"

  • 4 months later...

Förbrukningen för min V6 landar på 1,11 liter/mil, mätt mellan tankningar sedan början av november (ca 260 mil). Relativt mycket stadskörning.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.