anki August 23, 2005 Report August 23, 2005 Hej, har en mustang cab. 2000. Vid platsen för växelföraren, mellan traction control och cigarettändaren finns en av och på knapp som jag inte vet vad den är till för. Kan någon hjälpa mig och förklara? Mvh anki Citera
Mattias cmc 1746 August 23, 2005 Report August 23, 2005 Antingen är det för bakrute defrosten, dimmljusen eller om du har automatlåda så kan det vara "overdrive off switch" kanske Citera
anki August 23, 2005 Author Report August 23, 2005 Tack för svaret, men inget av förslagen är rätt. Overdrive sitter på "växelspaken", dimljuset har egen knapp vid mittkonsolen och bakrutedefrosten har egen knapp vänster om ratten. Någon som har annat förslag? Citera
Stefan cmc 1169 August 24, 2005 Report August 24, 2005 Om det är en automatlåda kan det vara en knapp för att ställa lådan i "vinterläge", den startar på en högre växel för att få en mjukare start. Citera
anki August 25, 2005 Author Report August 25, 2005 Tack för alla era förslag vad det kan vara för knapp. Den är så liten och sitter så till att det blir svårt att fotografera den. Den kan vara eftermonterad även om det inte syns. Förslaget om vinterkörning tror jag inte eftersom den är direktimponerad från Florida. Fler förslag mottages tacksamt. Anki Citera
anki August 30, 2005 Author Report August 30, 2005 Med hjälp av ett förstoringsglas ser jag att det står SVS på knappen. Den har också en vit rund ring med ett "snedstreck" på sig. Kan det hjälpa någon att komma på vad det är för knapp? Har en fråga till: Kräver bilbesiktningen att parkeringsljusen ska fungera? På min Mustang lyser de inte. Anki Citera
fd cmc1234 August 30, 2005 Report August 30, 2005 Det finns ett högtalarmärke som heter SVS. Har du möjligen en subwoofer i skuffen? Då kan det vara en eftermonterad urkopplingsknapp för den... Citera
Sven August 30, 2005 Report August 30, 2005 Parkeringsljusena behöver inte fungera men de får inte lysa där bak om de inte lyser där fram, så antingen koppla ur där bak eller laga där framme.Sven. Citera
KingCobra August 31, 2005 Report August 31, 2005 Ang, svs knappen har jag ingen aning, men sökte lite på internet och hittade nåt om "Standby Vacuum System " på denna sidan http://vacuum.mycoolblog1.com/ . Vad det är för nåt har jag ingen aning om. Söker man efter mustang på denna sida så dyker det upp många olika länkar, typ "Big Vacuum Guide - Mustang Gt Wiring And Vacuum Diagrams" men sen körde jag fast. Kanske nån med mer kunskap, kan lista ut vad det är. Citera
Leffe N cmc712 September 4, 2005 Report September 4, 2005 Jag kanske är helt ute å cyklar men jag har för mig att Airbag-systemet brukar kallas för både SVS och SRS på en del bilar. Kanske helt enkelt en knapp för att koppla ur airbagen vid användande av barnstol? Citera
Recommended Posts