Jump to content

Vettigt pris?


Recommended Posts

Har hört mig för och fått pris på lite delar till en 8" klump.

utväxl. 3:55:1= 3300kr

lamelldiff= 6000kr (god för 350-400hk)

lagerssats= 2000kr

Totalt: 11.300kr för en stabil bakaxel..

Verkar det vettigt?

Link to comment
Share on other sites

Oj, det verkade vara ett saftigt överpris jag fick då..

Att skruva ihop den är inget problem då farsans bekanta arbetar med att renovera bakaxlar och växellådor..

Vart kan jag beställa dessa delar? Sen antar jag att dom väger en hel del, så frakten bör väl bli en hel del den också..

Link to comment
Share on other sites

När Du ändå är uppe i de pengarna är det nästan vettigare att handla en 9".

Tänk efter själv om Du skulle handla en 8" ifall Du vart erbjuden en för de pengarna.

Tar Du 8-9.000:- och lägger på frakt, Tull och moms är Du uppe mer pengar än det Du kallar överpris.

Kan någon erbjuda sig att ta hem bakaxeldelar för 13:-/usd är jag självklart med på att handla en hel del....verkligheten är tyvärr en helt annan

mvh R

Link to comment
Share on other sites

Sitter ju en 8" på mussen nu, och 9" passar väl inte bara bolt-on med resten? Eller stämmer allt med bredden, kardanaxel, osv?

Att köpa en 8" klump/delar är nog enklast då det bara är att trycka dit den.

Att vara med på en container kan funka, ska undersöka saken!

Link to comment
Share on other sites

Hej är det Stig du fått priserna av? Jag har själv köpt samma delar till en kompis och monterat i hans axel och det funkar kanon.Jag tror inte att det är något överpris men visst du kan få hem en lagersats några hundralappar billigare men diffen är nog ungefär samma pris om du tar en från Usa har för mej att dom ligger på ca 450dollar *13=5850.

Link to comment
Share on other sites

Japp, det är stig. Mycket trevlig herre, så hittar jag inget annat ställe att beställa ifrån där jag sparar pengar så blir det nog att beställa därifrån.

Men vi får se.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...