September 28, 200519 yr comment_22533 Har bara en fungernade lampa på instrumenten, tempmätaren. Hur svårt är det att fixa? Min fläkt går bara på högsta läget. Sitter felet i fläkten eller reglaget? Vad är det för mysko glassäkringar? Köpte glassäkringar men de är ju för långa! Mitt tändningslås vill "snurra med" nyckeln ibland. Sitter det någon typ av låsning på baksidan som kan dras åt eller hur ser det ut?
September 28, 200519 yr comment_22537 Om vi dessutom lägger till att min bil har ett "klickande" ljud i den nya ljusomkopplaren (den gamla brände sönder="kortis") så finns det ju material till en hel "el-konferens" i Mustang-anda Lycka till !
September 30, 200519 yr comment_22601 Har bara en fungernade lampa på instrumenten, tempmätaren. Hur svårt är det att fixa? Hej!Vad menar du med lampa? Är det instrumentbelysningen som inte fungerar?Om det är så, då måste du ta ur hela instrumentgruppen och byta lampor.Byt isåfall ALLA lampor, så behöver du inte plocka ur den nästa vecka igen.m.v.h.
October 2, 200519 yr comment_22640 De korta glassäkringarna kan vara lite svåra att få tag på, men jag tror att jag fick tag i dem på Hansen eller om det möjligen var Norrlands.
October 3, 200519 yr comment_22655 Hej!Försökte få tag i glassäkringar från Hansen för ett halvår sen men de fick inte fram dem. PG-Larsson i Tibro hade dock på hyllanMvhDarne
October 3, 200519 yr comment_22657 Hittade el-felet på min bil, kortis i tutan Lampor - ett tips är att byta samtliga om en är trasig, har hört en del som fått skiftande ljsustyrka på dem annars, kolla samtidigt jorden till instrumentpanelen, dålig jord=dålig belysning.Fläkt - Kollade el-schemat vad gäller fläkten, det kan vara reglaget eller ett motstånd som verkar sitta mellan reglage och fläktmotorn.
October 4, 200519 yr comment_22667 Hade problem med fläkten på min bil, ett efter ett slutade de fungera tills bara 4:e (fullt blås) funkade. Detta är visseligen en Nissan Primera av lite nyare modell än din mustang, men där satt iaf ett mostånd som såg ut som ett kretskort, med olika "vägar" för strömen att gå beroende på vilken hastighet man körde fläkten på. De smalare "vägarna" som användes till att få ner hastigheten på fläkten hade, precis som en säkring, brännt av på de smalaste ställena. En lite klick tenn med lödkolven på dessa ställen fick det att funka igen. Motståndet satt i anslutning till luftkanalen, för kylningens skull, i närheten av fläktmotorn.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.