Jump to content

Instrumenbelysning, cupéfläkt, reservdelar mm


MrTurbo_1645

Recommended Posts

Har bara en fungernade lampa på instrumenten, tempmätaren. Hur svårt är det att fixa?

Min fläkt går bara på högsta läget. Sitter felet i fläkten eller reglaget?

Vad är det för mysko glassäkringar? Köpte glassäkringar men de är ju för långa!

Mitt tändningslås vill "snurra med" nyckeln ibland. Sitter det någon typ av låsning på baksidan som kan dras åt eller hur ser det ut?

Link to comment
Share on other sites

Har bara en fungernade lampa på instrumenten, tempmätaren. Hur svårt är det att fixa?

Hej!

Vad menar du med lampa? Är det instrumentbelysningen som inte fungerar?

Om det är så, då måste du ta ur hela instrumentgruppen och byta lampor.

Byt isåfall ALLA lampor, så behöver du inte plocka ur den nästa vecka igen.

m.v.h.

Link to comment
Share on other sites

Hittade el-felet på min bil, kortis i tutan :D:D

Lampor - ett tips är att byta samtliga om en är trasig, har hört en del som fått skiftande ljsustyrka på dem annars, kolla samtidigt jorden till instrumentpanelen, dålig jord=dålig belysning.

Fläkt - Kollade el-schemat vad gäller fläkten, det kan vara reglaget eller ett motstånd som verkar sitta mellan reglage och fläktmotorn.

Link to comment
Share on other sites

Hade problem med fläkten på min bil, ett efter ett slutade de fungera tills bara 4:e (fullt blås) funkade. Detta är visseligen en Nissan Primera av lite nyare modell än din mustang, men där satt iaf ett mostånd som såg ut som ett kretskort, med olika "vägar" för strömen att gå beroende på vilken hastighet man körde fläkten på. De smalare "vägarna" som användes till att få ner hastigheten på fläkten hade, precis som en säkring, brännt av på de smalaste ställena. En lite klick tenn med lödkolven på dessa ställen fick det att funka igen. Motståndet satt i anslutning till luftkanalen, för kylningens skull, i närheten av fläktmotorn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...