Jump to content

-69:a hos Gbgperformance


bstrand122

Recommended Posts

Bilen som är till salu på blocket kan du både se och provköra, dvs om den inte redan är såld.

Du får erfareneht om inte annat av skick m.m. Den ser ju inte helt tokig ut, och prislappen är väl inte direkt avskräckande för en -69a FB. En 302 under huven kopplad till en manuell låda är inte helt fel.

Link to comment
Share on other sites

Nej, den kanske kan vara nåt.

Är det stor skillnad på en 302:a och en 351:a avseende "draget"?

Jag får inte riktigt samma omedelbara ha-begär av den dock... Ingen vinge bak och ingen spoiler fram...fulare fälgar...gillar även när huven är svart som på den andra. Allt det där går ju att fixa iofs...

Tack för länken :D

Link to comment
Share on other sites

Nu säger jag något som är min helt personliga smak.

En -69 FB utan Vinge, spoiler, och jalusi är i mina ögon vackrare än med dessa extra delar på. Det blir mycket slankare linjer och en mer slimmad profil. Att få huven svartlackad är enkelt, "kostar bara pengar". Fälgar är alltid en smaksak, men de som sitter på, är väldigt passade på en sån bil.

Hade jag själv varit ute efter en -69 FB så hade jag varit hos säljaren i en grisblink. Jag hade heller inte kännt mig orolig över att få igen pengarna på den bilen. D.V.S om den nu är i det skicket som bilderna utlovar.

Skillnaden mellan en 302 och 351 finns naturligvis i vridmomentet, men en 302a är inte att förakta. Skulle en 302a vara helt standard så är den väldigt billig att prepparera. Vi pratar marginaler när vi jämför motorer, och de som märker skillnad är de som trimmar rejält.

Link to comment
Share on other sites

JH:

Jo, alla har vi lite olika smak. Personligen gillar jag bilar som ser lite "större" ut...lite mer grymma om ni förstår.

Denna bil är optimal enligt mig;

1969_Ford_Mustang_Boss_429_black_fsv_KRM.sized.jpg

Eller den här;

9f215390.jpg

Tycker spoilern fram gör väldigt mycket för utseendet. Finns de att få tag i eller är de väldigt svåra att hitta? Finns det nåt företag som säljer sådant som spoilers, vingar, dekaler, scoop, märken, emblem, vajerlås till huven (som jag också tycker är skitsnyggt)? De firmor jag hittat verkar mer inriktade på slitdelar, motorer, växellådor och dyl.

Ska förresten iväg och kolla på en vinröd -69:a med 351c och manuell idag :--

Link to comment
Share on other sites

JH:

Jo, alla har vi lite olika smak. Personligen gillar jag bilar som ser lite "större" ut...lite mer grymma om ni förstår.

Denna bil är optimal enligt mig;

1969_Ford_Mustang_Boss_429_black_fsv_KRM.sized.jpg

Eller den här;

9f215390.jpg

Tycker spoilern fram gör väldigt mycket för utseendet. Finns de att få tag i eller är de väldigt svåra att hitta? Finns det nåt företag som säljer sådant som spoilers, vingar, dekaler, scoop, märken, emblem, vajerlås till huven (som jag också tycker är skitsnyggt)? De firmor jag hittat verkar mer inriktade på slitdelar, motorer, växellådor och dyl.

Ska förresten iväg och kolla på en vinröd -69:a med 351c och manuell idag :--

Både spoiler, vinge jalusie mm finns nytillverkat.

dekalerna är inte heller några probs!

Tyvärr får jag inte tala om var Du kan få tag på dem för klubbens ordförande gillar inte när vi gör sådant här inne. men det finns!

mvh R

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...