Jump to content

Emblem på c-ctolpen?


bstrand122

Recommended Posts

Jag undrar hur de runda emblemen på bakre "takstolparna" på en fastback -69 sitter fast.

På min nyinköpta bil saknas de och det är istället helt slätt där, inga fästpunkter eller nåt. Funderar på att införskaffa ett par nya och sätta på.

Ingen som har ett par liggande förresten?

Link to comment
Share on other sites

Orginal sitter det 2st stift svetsade direkt i karossen.

På dom "hänger" man emblemen.

Totalt värdelöst då dessa lätt försvinner.

Köp nya för de är av urusel kvalite' orginal så begagnade emblem brukar bara vara skrot.

Bakgrunden som hästen springer på är bara av papper! :shock:

Dessutom är baksidan av plast och krackelerar av tidens tand.

Nya är inga problem att få tag på men ganska dyra.

Det trista är att du måste svetsa dit nya stift vilket inte är så kul.

Link to comment
Share on other sites

Jag har aldrig sett dom.

I princip är det bara en spik så det är enkelt att göra själv.

Trots priset så är "repro" emblemen mycket fina.

Jag köpte dom i vintras

Link to comment
Share on other sites

Jag använde en typ av massa ( typ silikon ) som bilfirmor använder att

fästa lister med, jag limmade mina lister på bakluckan med denna massa

bara att låta det sitta över natten med maskeringstejp, så man slipper

borra hål som kan börja rosta. fråga på biltillbehörsfirmor.

Link to comment
Share on other sites

Nu har alltså Bstrand122 klämt till och köpt en -69 Mustang FB som jag tolkar det.

Du får gärna visa upp vad det blev, för du hade ju trots allt en del frågor på forumet och ville ha lite råd och synpunkter. För på något sätt så har du gjort alla andra på forumet delaktiga i ditt bilsökande.

Link to comment
Share on other sites

Jag har ett par såna liggandes nya i kartong,,,Ford orginal... jag har en annons på säljessidorna,,, de glömde jag lägga ut ....så de är i "diverse begangnat",,,, har även nya lyktsargar i Ford org.kartong(de som sitter runt grilllysena)....kan kolla så fort jag lyckas klättra ut i kallförrådet... det ligger i en stor plastback med en hel del andra grejor som jag ska ha fram....lovade bort kompl. backljus och sidomarkeringslysen som present åt en kille som handlade kofångare ocg lite annat....måste bara få tid över att ta mig in i det överfulla förrådet vilket kan ta nån vecka ytterligare...återkommer ifall det är intressant

mvh R

Link to comment
Share on other sites

Nu har alltså Bstrand122 klämt till och köpt en -69 Mustang FB som jag tolkar det.

Du får gärna visa upp vad det blev, för du hade ju trots allt en del frågor på forumet och ville ha lite råd och synpunkter. För på något sätt så har du gjort alla andra på forumet delaktiga i ditt bilsökande.

Japp, det blev den som jag länkade till i tråden om gbgperformance, den på usabil.nu. Har inga bilder eller nåt på den än, men vissa här kanske känner till den eftersom Stefan som har den nu (ska hämta den i början av november) är med här i klubben och har varit runt på en del träffar.

Så nu kommer jag dränka forumet med dumma frågor under vintern! :--

Link to comment
Share on other sites

Grattis!! Du har alltså blitt ägare till den finaste modellen av Mustang som Ford nånsin tillverkat!! Livet leker va?

Kör på med "dumma frågor",,,hellre fråga 1000 såna än att göra någiot dumt.

Bra bilval!!..*tummen upp*

mvh R

Link to comment
Share on other sites

Grattis bstrand122!

Det var intressant att följa diskussionen om ditt bilköp!

Till sist verkar det som du följde ditt hjärta och köpte den NÄST snyggaste modellen av Mustang som Ford tillverkat. ;)

Eftersom Mustangen är byggd för riktiga män som inte är ute efter lyx och bekvämlighet och plastlulllull överallt, så är det ju bara den första karossmodellen som borde få kallas Mustang...! :D

Skämt åsido, jag håller tummarna för att din pärla ska komma fram hel och snabbt.

Än en gång grattis!

Link to comment
Share on other sites

Grattis bstrand122!

Det var intressant att följa diskussionen om ditt bilköp!

Till sist verkar det som du följde ditt hjärta och köpte den NÄST snyggaste modellen av Mustang som Ford tillverkat. ;)

Eftersom Mustangen är byggd för riktiga män som inte är ute efter lyx och bekvämlighet och plastlulllull överallt, så är det ju bara den första karossmodellen som borde få kallas Mustang...! :D

Skämt åsido, jag håller tummarna för att din pärla ska komma fram hel och snabbt.

Än en gång grattis!

Ett förtydligande...jag köpte alltså INTE den på gbgperformance utan den i Boxholm, den vinröda med silverstripes. Ber om ursäkt att jag skrev lite otydligt där. :) Funderade en del på det där med att köpa osett osv och kom fram till att det inte var värt det.

Link to comment
Share on other sites

Vi andra förstår din iver och lycka "om du blev lite otydlig". Vi applåderar händelsen och ser fram mot alla kommande frågor.

Om jag räknar lite suddigt så har det säkert passerat ca 25-30 Mustanger i garaget hemma under åren. Alla årsmodeller mellan -65 till -73 har jag haft, utom just -69. Har absolut ingen vettig förklaring till varför jag inte haft en -69a.

Jag får väl gå ut och titta på mitt -67 objekt ikväll så går ångesten över.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...