Jump to content

Featured Replies

comment_23959

Hej Micke!

det är lungt.

Däremot är det bra om Du har en tryckluftgeting som Du tar ett lagom slipstift och jämnar till alla vassa kanter så det inte riskerar att lossa nåt mer...eller ge upphov till sprickbildning.

sen måste Du lämna in blocket på en riktig motortvätt .....alt. vara JÄTTEnogrann om Du har en egen variant med högtryckstvätt el. dyl

Lycka Till!

mvh R

comment_23967

Ängel eller inte ska vi låta vara osagt men jag kan erkänna att jag inte är tillräckligt duktig på att vägleda Dig vad gäller smallblockare...

De Du kan hoppas på här på forumet är antigngen Leffecab-72(han är bra ,duktig ,trevlig och lättillgänglig)

eller Andrew"kan allt" Nilsson...eller Per"kan ännu mer" mach1

Låter gott att höra att det rullar på i Fagersta,,,snart sommmar!!

mvh R

  • 2 weeks later...
comment_24141

Har ett 4 bultat 351 Cleveland block och längst bak mot fördelaren är det ett hål som ser ut som någon skjutit med gevär genom blocket.

men bakifrån från fördelarhållet är hålet mjukt efter gjutformen,funderar varför hålet finns,och varför man lämnat det så grovt?,tror jag sett liknande hål på andra cleveland motorer.

  • 2 weeks later...
comment_24332
Har ett 4 bultat 351 Cleveland block och längst bak mot fördelaren är det ett hål som ser ut som någon skjutit med gevär genom blocket.

men bakifrån från fördelarhållet är hålet mjukt efter gjutformen,funderar varför hålet finns,och varför man lämnat det så grovt?,tror jag sett liknande hål på andra cleveland motorer.

Jag har samma hål på mitt block och samma fundering...

/Fredde

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...