Jump to content

Vilket larm använder ni på era mussar


Blackstang

Recommended Posts

Till -94:an köpte jag något rätt okänt märke från usa (kommer inte en ihåg vad det hette) som jag installerade i bilen, och det har faktiskt funkat förvånadsvärt bra! Allldrig haft några problem med det. Visst det va lite krångligt att installera om man aldrig gjort sånt innan, men efter ett tag löste det sig ;)

I -01:an satt det ett Clifford larm (väldigt känt) i när jag tog hem den från usa, och det är jag grymt nöjd över! Massa bra funktioner som automat låsning av dörrar när jag startar bilen mm mm

http://www.clifford.com/

Link to comment
Share on other sites

Kanske inte direkt svar på din fråga, men ändå nåt att tänka på. När jag ringde runt och kollade med olika företag som installerar larm, fick jag veta att de larm som går att aktivera utan att någon gör inbrott inte är godkända i sverige. Många har ju larm som varnar folk som kommer för nära, att bilen är utrustad med larm och att dom ska ta ett steg tillbaka. Vet inte varför dessa inte är godkända, men kan tänka mig att man i teorin kan aktivera larmet om och om igen, utan att göra åverkan på bilen, när sedan batteriet är tömt så gör man inbrott. Dock, är det rätt häftigt när en röst varnar alltför nyfikna människor.

Link to comment
Share on other sites

Har KARR larm på min.

Vet inte så mycket om det men det fungerar bra och kan välja om jag vill att den ska pippa när jag öppnar den eller inte genom att trycka olika lång tid på knappen. kan även öppna bakluckan med det.

http://www.karrsecurity.com/

Någon som vet något om det larmet? Bra eller dåligt?

Vart kan man köpa en fjärkontrol till? blir det USA eller finns det här?

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Mustangen hade ett amerikanskt skitlarm när jag köpte den, tror det hette Patriot. Lyckligtvis har man vänner med kunskap och tålamod som orkade reda ut och slänga bort det...

Hade ett tag en Thunderbird 94:a som brukis som jag monterade CarGard 950S i. Fungerar fortfarande klockrent (min bror har bilen idag), och använder man en duktig installatör så hjälper det definitivt till. Ifall ni är från SKåne så kan jag rekommendera Lundalarm (www.lundalarm.com), en bilentusiast som är noggrann och rädd om prylarna man lämnar dit.

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...