MrTurbo_1645 January 15, 2006 Report January 15, 2006 Vart på husvisning på en äldre kåk. Tyvärr glömnde jag kamera så fick använda mäklarens bilder. Huset behöver en del pyssel = tid & pengar försvinner från bilprojekten.Så frågan e ju om man skall köpa eller inte?Räknar med ca 6000:- i månaden för lägenhet, garage osv nu. Kåken är prissatt till 475 000 och behöver minst 200 000 till för reprationer för att bli skapligt bra. Tyvärr blir det säkert budgivning = priset sticker iväg. Är det värt det? http://www.saab4fun.com/huset.html Citera
ht67 cmc 1502 January 15, 2006 Report January 15, 2006 Jag håller oxå på med att kolla på hus. Det är mycket man ska se upp med. Bra att det är tilläggsisolerat och att det finns alternativ för uppvärming.Gillar du huset och det inte innbär att du måste renovera ihjäl dig så är det väl ett vettigt hus? 700.000.- på en vettig kåk är inte så mycket pengar att fundera på.Här i Stockholms södra förorter startar ju en sån kåk på ca 1.900.000.- och slutar på ca. 2.300.000.- oavsett skick... Mitt största problem är att de flesta som byggt hus här förstår ju inte att man kan använda garaget till annat än förvaring av 1 bil. Därför är det minst sagt mycket svårt att hitta ett hus man gillar, som inte slutar på 3.000.000.- och dessutom har ett vettigt garage.Lycka till! Citera
Lygdman cmc813 January 15, 2006 Report January 15, 2006 Jag har precis köpt hus i lilla Avetsa, det behöver en hel del jobb men är full beboligt. Så jag har tänkt renovera under längre tid (tyvärr blir mustangen lidande, suck) Men jag tycker det är en investering för framtiden, så har man hittat ett hus man verkligen gillar är det bara att sattsa. Mustangen finns ju kvar även om det tar längre tid innan man blir klar med den.Så lycka till Citera
NiclasBorjeson January 15, 2006 Report January 15, 2006 Håller på med renovering av hus själv.. kan bara säga att det slukar DOLLARS... bytt hela köket nu och det drar iväg hela tiden... men bra när det är klart är snickare själv så det mesta gör man själv men hus är dyrt... Citera
uffeg January 15, 2006 Report January 15, 2006 Det viktigaste att tänka på är ju att bara lägga pengar först på det som MÅSTE göras. El, avlopp, och sånt. Resten KAN man faktiskt skjuta på framtiden. Gissar att det bott folk i huset fram tills idag? Har dom bott där kan väl ni? Köp!! Och fixa det som måste fixas bara ..... Jag tyckte huset verkade fint. Och hade ett bra garage!!!Det är bättre att köpa, och bo ett par år. Det är först då man bott in det och det är först då man gör dom smartaste ändringarna..... Försöker man göra allt på en gång ändrar man sig säkert och får göra om....Ta in anbud på avlopp och vatten och skit i resten !!Det blir sommar ändå!! Citera
matteponken January 16, 2006 Report January 16, 2006 hejsan!jag o min sambo köppte ett hus förra hösten som var i behov av total renoverig..la in jordvärme,nya tre glasfönster,nytt vatten/avlopp,kök o badrum..visst tog det över ett år att renovera och mustangerna fick lida..men i efterhand så har jag 90 m2 källare som jag kan ösa in alla musse grejjor som innan var utspridda på minst 3 ställe i komunen. + att jag nu har dubbelgarage som mussarna kan stå i..Jag ångrar absolut inget husköp och visst är det värt det.mvh Mats Citera
MrTurbo_1645 January 20, 2006 Author Report January 20, 2006 Är närmare ett köp, snackat med banken och mäklaren. Dock ett problem, vi är två som är sugna på kåken, visste inte vem den andra var innan men vet det nu. Det är en snubbe jag känner! Vi delar garage just nu. Känns lite taskigt eftersom han hittade kåken först...För att se min egengjorda skiss på kåken besök;www.saab4fun.com/huset.htmlAtt det ska vara så svårt att ta ett beslut.... Citera
Recommended Posts