Jump to content

Importbil


rossander

Recommended Posts

Hej!

Har köpt en bil från Texas, en -66 HT. Vad måste jag byta ut för att den ska gå igenom registreringsbesiktningen? Sen undrar jag om det är nån som har tips på bra böcker som hjälper mig i renoveringsarbetet.

Tack på förhand.

Link to comment
Share on other sites

hej rossander!

du behöver byta ut skalan till hastighetsmätaren så du får km/h visning och byta ut blinkersglasen fram till vita, nåt mer skall mig veterligen inte behövas.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej hej!!

Böcker ja! Var ska man börja. De bästa böckerna kommer nog från USA. Jag o min far håller på att renovera en 66'a Ht sedan ett år tillbaka. Jag har här ett par böcker som vi har använt, och som jar tycker är ganska bra.

1. "Haynes Ford Mustang V8".

Det är nog denna som vi använt mest. Mycket bra bok, mycket detaljerat och beskrivet stegvis. (tål att bli smutsig) Tyvärr har jag inget ISBN nr till handa.

2. "Mustang 1964 1/2 - 1973 Restoration Guide" av Tom Cororan & Earl Davis. Också en mycket bra bok. Lite finare bok som man inte vill smutsa ner. (ska jag blädra torkar jar av händerna ordentligt :wink: ) Mycket bra beskrivet om hur och varför. Många bilder & tabbeller över diverse nr. (Har du ex en bakaxel som du inte vet vad det är, skriv ner numret och slå upp i boken. Så gjorde vi. det visade sig vara en 9 " axel från en 68 Mustang) MÅNGA sprängskisser. Inte mycket beskrivning hur man tar isär, mer en beskrivning hur allt sitter ihop.

ISBN: 0-7603-0552-8

3. "Chilton's Mustang/Cougar 1964-73 Repair Manual" (av Dawn M. Hoch). Kanske den minst använda av våra böcker. Svartvita bilder. Många bilder över stegvis isärplockning, mycket text = mycket info. Har kommit bra till hands då den använts.

ISBN: 0-8019-9060-2

Vi har en anna bok av Haynes, om hur man plockar isär Automatlådor, hur man gör en "overhaul".

Men, men. Här har du i alla fall får ett antal böcker som jag tycker har hjälpt oss mycket. Det är bara att kasta sig in i benhögen, som min matte lärare sa... :wink:

//Eleanor

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...