ht67 cmc 1502 February 1, 2006 Report Share February 1, 2006 Jag funderar på att beställa en positioneringsenhet för dolt fordonsmontage. Jag har lyckats hitta ett företag i USA där man kan köpa modulen utan att man behöver binda sig till en prenumeration på positioneringstjänst för ca. 100.-/månaden i 12 eller 24 mån.Jag har för avsikt att köpa och använda modulen ihop med ett eget kartprogram.Vid larm (om bilen är i rörelse tex.) får man positionen på bilen i GPS koordinater via SMS till sin mobil. Sen är det bara att knacka in koordinaterna i ett kartprogram och se vart Mussen befinner sig.Kostnaden för en modul inkl. moms, frakt och tull blir ca. 2900 SEK.Vill man även ha en biladapter som känner av batterispänningsförlust och även har fler reläutgångar kostar den ytterligare ca. 700 SEK.Sen finns det andra likvärdiga moduler på marknaden som också är intressanta så jag har inte bestämt vilken jag ska ha än. Det beror lite på priset.Är det någon mer som är intresserad? Annars får jag väl återkomma och berätta om den när jag monterat och testat en av dem. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias cmc 1746 February 1, 2006 Report Share February 1, 2006 Låter intressant, får man fråga vad sidan heter som du har hittat de på? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ht67 cmc 1502 February 2, 2006 Author Report Share February 2, 2006 www.trimtrac.com Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ESO553 February 2, 2006 Report Share February 2, 2006 Jag har en extra grej till mitt Defa larm som smsar mig när larmet gårKlart det kan ju alltid vara bra om den försvinner att ha en sådan som man kan se var bilen befiner sig Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiklasW February 2, 2006 Report Share February 2, 2006 Det där verkar ju mkt intressant, fast passar inte min plånbok just nu!Hur funkar det att man får ett sms trots att det inte är ett abonnemang? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ESO553 February 2, 2006 Report Share February 2, 2006 Du stoppar bara i ett kontant kortSå när larmet går så Smsar den det lagrade numret Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laslo February 3, 2006 Report Share February 3, 2006 Cargard har ju ett system också.Och för hemmapularen så finns det byggsatser på Elfa också. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ht67 cmc 1502 February 11, 2006 Author Report Share February 11, 2006 Carguard, DEFA mfl. i all ära men billarm är inget som man vill bygga på om man både vill ha positionering och avancerade funktioner med flexibilitet. Nu har jag äntligen fått tag i en positioneringsmodul och fixat ett kontant-kort. Nu börjar en ny fas i projektet med att göra om positionerna man får från enheten via SMS till en prick på en karta. Till slut är det meningen att jag via hemsidan, automatiskt ska kunna se var Mussen befinner sig, samt en hel del annat vid ev. larm. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts