Jump to content

Featured Replies

comment_25485

Hej, Har en GT 94a ,köpt begagnade bullit bromsar(från en 01a) skivor och bromsok. Det följde även med en ny huvudbromscylinder... den är dock inte någon stor vacumklocka på utan en liten cylinder som innehåller nån gas... är det någon som gjort denna konvertering? är det 'bara' att byta till den nya? :oops::?::roll:

comment_25747

Det du fick med är ett hydraul servo, det använder inte vakum för servo

verkan utan hydraulolja från servopumpen. Brukar man använda på bilar som inte har vakum t.e.x dieselbilar. Tips är att använda ditt befintliga servo, enklare och bättre. Har två bilar med hydraulservo det funkar okey

men jag föredrar vakumservo.

Janne

  • Author
comment_25751

Tack för svaret :) men den huvudbromscylinder jag fick med bör inte den vara kraftigare och mer anpassad för de nya bromsarna som är 2kolvsok fram... kollar man på den nya är det även grövre ledningar för fram bromsarna. Om jag nu får för mig att testa den nya. Är det 'bara' att koppla på sig på servo pumpen? Dock vore jag ju mer än nöjd om den gamla går andvända. Sen kommer jag trimma bilen en hel del. Finns det inte chans att mitt vacum blir sämre? =sämre bromsar?

comment_25765

Kim köpte du bromsarna från karlskoga.Isåfall vet jag var servo pumpen

till dina bromsar finns.Klart du skall använda den nya klockan då har du alldrig några problem så länge motorn är igång.Körde med min 02 på banan förra året inga som helst problem med bromsarna.

comment_25768

näpp den är i sundsvall hos killen som köpte motorn och växellådan.Jag köpte inredningen.om du vill kan jag kontakta honom med pumpen och se om han vill sälja den kan vara så att slangarna sitter där oxå

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...