Jump to content

Recommended Posts

Tvivlar att det finns!!!

Vet när man var på verkstäder och jobbade var det de engelska böckerna som gällde,så det var de som läst engelska som arbetade med amerikanska bilar,och svenska marknaden var nog för liten för att trycka upp speciella på svenska.

Haynes,gör ju vissa böcker på svenska men till amerkanska bilar har jag inte sett just någonting.

Däremot antar jag att det finns orginalhandböcker på tyska,och även en del på italienska..

Hej.

Det finns tyvärr inte någon verkstadshandbok på Svenska,

de som finns att få tag på är Shilton eller Haynes och de

är på Engelska. :roll:

Det finns också s.k. shop manual Engelsk, det var den som

användes på verskaden, den består oftast i flera delar upp

till 5st. :shock:

Den bok som finns att få tag på och som har Svensk text

är den lilla handboken som följde med dom Svensk sålda

Mustangerna på sextiotalet. ;)

Tack för svaren, det tråkiga är att jag är sååå dålig på engelska :cry:

Men man får väl köpa sig en bok ändå och sen får man öva upp sin gamla knackiga :? engelska.

Vet att man ibland fått med ett litet facköversättningslexicon när man köpt handböcker här i Sverige,men eljest är det bara att ha vanliga lexiconet och översätta..

Jag brukar skriva av verkstadshandboken innan jag ska mecka(nu för tiden scannar jag) för att inte skita ner orginalet.Men då går det ju rätt bra att översätta också.

Men det är rätt simpel engelska i handböckerna så det är sällan något problem. Tänk på mig som inte började läsa engelska förrän i fyran i grundskolan.

Jag har klarat mig mycket bra med Fords Shop Manual, + detta kanonfina forum när jag plockade ihop min bil trots att det inte fanns en enda skruv på den när jag köpte den, och på köpet har min engelska blivit betydligt bättre men förbättringen började från en mycket låg nivå :)

Vart kan man då få tag på Fords Shop Manual?? :D

Å jag är tacksam för alla svar jag kan få på allt jag frågar om :D

För det va ca: 10 år sedan jag började lära mig att skruva på bilen sen har det "legat" av sig av olika anledningar, men nu måste pärlan ut på rull igen!!! Så man får ta skruvandet från grunden å lära sig allt (nja det mesta) och hoppas på all hjälp jag kan få här och av boken.

Hej

Du kan även prova eBay usa. Sökte på "shop manual 1966 mustang" och fick svar att det finns 23 st till salu. Har själv köpt min via eBay. Det kan i vissa falla vara reproduktioner.

M v h

E J