Jump to content

Styrservo-HT-68


nilse

Recommended Posts

Hej

Min styrservopump låter som f-n. Jag har plockat isär den för att se om nåt var skadat eller onormalt slitet men såg inget speciellt, bara några små repor på sidoplåtarna vid pump-rotorn.

Finns det nån renoveringssats förutom packningssats och i så fall är det nån som erfarehet av att göra en renovering? Eller ska man satsa på att köpa en ny eller renoverad?

I Ford´s Shop Manual, som för övrigt är väldigt bra, kan jag inte hitta nån info om renovering av pumpen.

Link to comment
Share on other sites

Oljan kan inte ha varit dålig, den var nyligen bytt. Kan möjligen bero på att det var för lite, det fanns ett litet droppläckage vid en slangkoppling. Men jag hade kollat med motorn igång och nivån låg rätt. Förutom oljudet så liksom högg styrningen och tappade servoverkan omvartannat, nästan som skakningar i ratten.

Vad menar du Ingo med att "nån reducering kanske stod öppen"?

"Stangersite" är bra men dom vill ju att man skickar in eländet till dom för renovering. Det vill jag inte göra i nuläget.

Link to comment
Share on other sites

"Stangersite" är bra men dom vill ju att man skickar in eländet till dom för renovering. Det vill jag inte göra i nuläget.

Renoveringssatser utöver packningarna verkar det dåligt med.

Du kanske kan maila/ringa Stangersite och se ifall dom kan skicka ett "cam-pack" till dig, om det nu är där problemet ligger..

Annars kränger ju t.ex. www.laurelmountainmustang.com renoverade pumpar: "1967-70 All (except '70 w/ 302 or 351) 206142 $64.95 + 25.00 core charge" Inte allt för dyrt kanske...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...