Jump to content

Featured Replies

comment_25948

Det snackas en del om de olika motorernas vikt här ibland. Vissa blir "för tunga" osv. Eftersom jag just nu är på jakt efter en motor att hänga i min bil medans jag renoverar originalmotorn (dvs en motor jag tänker ha i några år) så vill ju jag veta vad spisarna väger.

comment_25954

Hej!

Tänk på att en 351 är bredare än 289/302 pga deckhöjden på blocket. Jag har ju ingen aning om tidiga mussar klarar de extra centimetrarna...

Motorerna kan du lätt ta i skuffen, jag hade alla mina motordelar nyligen i skuffen på Omegakombin.....

comment_25966
Aha! Tack, skillnaden mellan en 289 & en 351 w är mao inte så stor. Går det att baxa in en V8 i bagaget på en Volvo 855 tro... he he Mja, får nog bli släp.

Jag släpade upp panteran från dalarna och hade motor och det mesta av inredningen i 855,an (isärplockat).

Men komplett bör du nog ha motorn på släpet :lol:

  • Author
comment_25971
Aha! Tack, skillnaden mellan en 289 & en 351 w är mao inte så stor. Går det att baxa in en V8 i bagaget på en Volvo 855 tro... he he Mja, får nog bli släp.

Jag släpade upp panteran från dalarna och hade motor och det mesta av inredningen i 855,an (isärplockat).

Men komplett bör du nog ha motorn på släpet :lol:

Tror iofs jag ändrat mig igen. Motorn går ju in i bilen. Om man fällt säten och drar fram den en bit borde det bli rätt bra. Samt palla upp & surra den rekoderligt så klart... hummmm, låter som en vinnande lösning.

comment_25972

Lägg en träskiva under motorn,så gräver den sig inte genom inredningen,och så går det bättre att klossa motorn innan du drar dit spännbanden.

men det är väldigt mycket enklare att lossa motorn från ett släp än från ett kombiutrymme.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...