Jump to content

LUKTAR VÅR !!!


uffeg

Recommended Posts

När man vaknar på söndagen och sätter sig vid frukostbordet och ser takdroppet utanför köksfönstret, då inser man att snart är det dags att fundera på när man ska ta ut Mussen !!! Våren är på gång. Solen värmer massor !!

Kunde bara den där jäkla snön börja tina bort skulle det kännas ännu mer som om våren är här på riktigt.

Kommer bara vägverket ut och sopar bort allt gammalt vidrigt salt, så sen jävlar !! Sen ska Mussen och jag ut !!!

Har bränt ett par schyssta MP3-skivor som ligger och väntar till premiären !!

Oj vad man LÄNGTAR till sommarens alla träffar !!

Sen kan man ju hoppas det kommer ett nytt ihållande bensinkrig lagom tills bilen ska ut igen..... :D

Link to comment
Share on other sites

Vem orkar vänta på våren, nä fina vinterdagar har man rullat ut mussen och tuffat runt 8) Med TSC'en påslagen går den så fint men utan kan man ha riktigt kul.... annars står den ju bara i garaget och t.ex packningar torkar ut, hjulen blir ovala.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Tja, du har väl rätt. Men jag har bilen på annan ort, utan batteri.... Och kådis på. Så det blir för mycket jobb. Nästa år har jag eget garage, då blir det lättare..... Plus att då har jag underredsbehandlat bilen också.... Då blir det nog nån vintertur om vädret tillåter..... Det kan ju OMÖJLIGT bli en likadan mega-vinter nästa år igen, eller?

Link to comment
Share on other sites

Jo då, fler riktiga vintrar ska det va så kan man snart köpa snöskoter nere i södra delarna av Sverige också... :D

Men som sagt till hösten ska den underredsbehandlas, men just nu sitter man och väntar på dom nya fälgarna som skickas från staterna...

Link to comment
Share on other sites

Våren på intåg ????????????? inte i Stockholm/åkersberga iaf, fan i morse var det ju 15 minus.....Brrrrrrrrrrr :cry:

Mussevädret känns långt bort.

Skönt. Då slipper jag stressa ihop bilen i år igen.... ;)

Sundsvall hade -21 igår morse....

/Fredde

Link to comment
Share on other sites

Hejsan!

Har precis kommit tillbaka från Memphis. Våren är på gång, i skrivande stund har vi +22.6 C i St Louis. Nere i Memphis var det seriöst mycket varmare.

Passade på att rasta Mussetangen under helgen då ett par kollegor var nere och körde banracing. Relativt intressant, framemot kvällen tog det sig då det blev Drag-Racing. Mussarna gjorde fina tider på banan och vann sin klass.

Summar summarum så blev det 74 mil körda på en relativt tråkig väg med hstigheter som ibland överskred det som stog på skyltarna men vad spelar det för roll :). Hursomhelst, snittförbrukning på strax under litern för hela resan. Helt klart värt utflykten.

Dessutom, nyinstallerad backspegel (med kompass & termometer & automatisk avbländning ) gjorde det hela trevligare. Har en kollega vars fru jobbar på Ford, blir lite billigare att inhandla tillbehör då.

Som sagt, vår i staterna, hemma lär det enligt halvsäker källa råda vintertemperaturer samt vatten i form av snö.

I staterna råder normalitet och temperaturen är behaglig och våren är här.

Ha det!

Mats

Link to comment
Share on other sites

Hejsan!

Har precis kommit tillbaka från Memphis. Våren är på gång, i skrivande stund har vi +22.6 C i St Louis. Nere i Memphis var det seriöst mycket varmare.

Passade på att rasta Mussetangen under helgen då ett par kollegor var nere och körde banracing. Relativt intressant, framemot kvällen tog det sig då det blev Drag-Racing. Mussarna gjorde fina tider på banan och vann sin klass.

Summar summarum så blev det 74 mil körda på en relativt tråkig väg med hstigheter som ibland överskred det som stog på skyltarna men vad spelar det för roll :). Hursomhelst, snittförbrukning på strax under litern för hela resan. Helt klart värt utflykten.

Dessutom, nyinstallerad backspegel (med kompass & termometer & automatisk avbländning ) gjorde det hela trevligare. Har en kollega vars fru jobbar på Ford, blir lite billigare att inhandla tillbehör då.

Som sagt, vår i staterna, hemma lär det enligt halvsäker källa råda vintertemperaturer samt vatten i form av snö.

I staterna råder normalitet och temperaturen är behaglig och våren är här.

Ha det!

Mats

Link to comment
Share on other sites

Dessutom, nyinstallerad backspegel (med kompass & termometer & automatisk avbländning ) gjorde det hela trevligare.

Mats

Hmmm, en sån vill jag ha. Såg att det var ett Ford orginal tillbehör. Är det knepigt att installera den ?

/Anders

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Backspegeln kostade $280 genom min kollegas hustru. Det normala priset ligger tydligen på $380.

Eftersom jag varesig har verktyg eller tid så lät jag en annan person installera den åt mig. Han estimerade tidsåtgången till cirka 2 timmar ($75).

Enligt mina kollegor skall den inte vara speciellt svår att sätta dit själv, problematiken ligger väl i att få bort alla lister & liknande.

Nu sitter den där och ser snygg ut, enda nackdelen är att kabelrännan mot vindrutan täcker lite av mustangen i fönstret.

Om du skulle vilja ha mer info så säg bara till så fixar jag det!

/m

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...