Jump to content

Reg.besiktning i Dalarna.


AndyB

Recommended Posts

Lagt in samma fråga in 'generella' - vart i Dalarna ? Mora eller Falun ?

Hej!

Falun är bättre en Mora är det en gnälligare på små saker.

Hedemora var bäst förut innan dom fick julklappar. Jag har rega bil i Avesta som var bra ställe vet ej om det finns kvar.

Link to comment
Share on other sites

:evil:

Tack - efter ett tips åkte jag till Hagfors. (for mig är det lika långt dit, som Mora eller Falun).Trevlig liten ställe, men bilen komm inte ens in till besiktningshallen. Jävla DVLA (Vägverket i England) skrev ut en regbevis med fel chassis nummer på !!. Saknades sista två siffror, så nu måste jag skicka in den och ber de skicka en ny, med rätt nummer på. Så jävlar irriterande. :evil: Men, men. Jag har bilen försäkrad i England så jag kan kör den endå :P

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

8)

Ja, det gick bra. Men jag var tvungen att koppla bort dimljus fram för att det gick inte att slå på dem utan att ha halvljus på :?:

Det skulle gå med bara markeringsljus sa besiktningsmannen :!:

Väldigt konstigt eftersom man måste kör hela tiden med halvljus på iaf ?

Skit samma ! Det var snabbt att koppla bort. Och lika snabbt att koppla på igen ;)

Och nu komm jag på att jag glömde ser till att han beställde små skyltar. det skulle han har gjort eller hur ?

Link to comment
Share on other sites

saxat från VV

Efter godkänd registreringsbesiktning anmäler Bilprovningen fordonet för registrering. Vägverket registrerar fordonet och skickar ett registreringsbevis samt skyltar per post.

Borde väl gå att ringa dem?

.........................

dimljusen kopplar jag också ur då jag kopplat om dem så jag kan tända dem när som helst.. Fyller ju ingen funktion annars då det är förbjudet enligt lag att kombinera halvljus med några andra ljus här i sverige..

Fick förklarat för mig av en besiktningsman att man ej ska kunna tända dimljus fram utan att ha bakljusen på

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...