pellemagnell April 13, 2006 Report April 13, 2006 Hej. Jag funderar att skruva dit en bossvinge bak på min Mach 1:a.Är det någon som har erfarenheter av detta ? Det finns ganska många olika att köpa från USA. Och många olika prisklasser.MVHPer Magnell Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 13, 2006 Report April 13, 2006 Hej.Det finns egentligen bara två typer, en för 69-70 ochyttligare en för 71-73.Det finns ett störe antal olika fabrikat och det ärdessa som är svåra att välja bland.Olikheten med 69-70 och 71-73 skall vara att denena modellen vad jag vet är mer nerbruten i yterändan alltså vinkeln på avslut. Citera
Ingo April 13, 2006 Report April 13, 2006 Bakluckan blir ganska mycket tyngre, så förstärkt fjäder under skadar inte.Bökigast är att veta var man ska borra.Men sett mallar till de åldre bilarna på nätet.Men till 71- 73 hittade jag lite olika bilder var vingen skulle sitta.Ska bilen lackas om kan det ju vara ide att borra före lack. Citera
Roger April 13, 2006 Report April 13, 2006 Köp en som är gjord i glasfiber och inte plast då dom har förmåga att sjunka ihop på mitten.Det är inga konstigheter att mäta ut vart den ska sitta.Det finns förstärkningsbitar att fästa på insidan av bagagluckan så att den blir lite stabilare men jag vet inte om det verkligen behövs då jag satt på en utan och det är inga problem vingen väger inte så mycket men man ska väll inte skjuta eller dra i vingen. Citera
Recommended Posts