TommyCMC964 April 23, 2006 Report April 23, 2006 Hej !Monterade nya fälgar med bredare däck härom dagen , upptäckte då att däcket ligger närmare skärmkanten på vänster sida än höger. Något man inte la märke till med orginal fälgar och däck.Vad kan detta bero på? skulle vilja ha över hela bakaxeln lite till höger.Är det någon som har nån ide? Citera
Walter Garherr April 23, 2006 Report April 23, 2006 Hej.Hade samma problem på en Torino -68, var inne på samma spår som du att bakaxeln skulle över till höger. Upptäckte till slut att skärmkanten var bytt på vänster sida så den var lite bredare inåt så det var bara att ta fram rondellen och putsa tills den vart lika bred som på höger sida, sen såg det lika ut på bägge sidor. Behöver inte vara lika för dig men kanske värt att kolla.CMC 1119 Walter. Citera
Leffe N cmc712 April 23, 2006 Report April 23, 2006 Börja med att kolla så du inte fått fel offset på någon av fälgarna, fast det kanske du redan kollat. Annars får du försöka mäta om det verkligen är bakaxeln som sitter snett eller om det felar någon annan stans... Citera
MrTurbo_1645 April 23, 2006 Report April 23, 2006 På min bil tar alltid vänsterbak i före höger när jag har folk i baksätet och inte kör tillräckligt sakta över stans tiotusen farthinder. Så kanske är det nått standardfel? Vet iofs inte hur mycket skillnad det är för dig, på min är det inte så mycket men märkbart... Citera
ajm991 April 24, 2006 Report April 24, 2006 Jag hade samma problem innan jag bytte bakaxel. Bakaxeln satt helt enkelt inte mitt i bilen! Citera
Fredde77 April 25, 2006 Report April 25, 2006 Hej,Jag har 9" axel på min bil och på den finns det ett hål i bladfjäderfästena i vilka en pigg som sitter på bladfjädern skall sitta. Då borde bakaxeln aldrig kunna monteras förskjuten åt något håll...Vet dock ej hur det ser ut på 8" axlar./Fredde Citera
TommyCMC964 April 28, 2006 Author Report April 28, 2006 Om man nu skulle lyckas fytta över bakaxeln ca 8mm åt höger sida ,Så undrar man ju hur bilen uppför sig efter det??? Citera
Recommended Posts