freddan302 March 27, 2007 Report March 27, 2007 Svar ja (om du menar till växellådan) Jo, självklart växellådan! Nä, nu köper jag nån olja med limitedslip tillsats bara... Smörja som smörja! Vad tror ni om att förstärka undre och övre bärarmarna med lite plåt?Tänkte svetsa en bit undertill så det blir en "box" av hela bärarmen.Borde staga upp lite iallafall... Tänkte sen skippa quad dämparna!Borde inte bli några wheelhop med nya polybussningar och förstärkta bärarmar! Citera
87gt50 March 27, 2007 Report March 27, 2007 Alla T-5 behöver 3 quarts enligt erfarenhet och den dokumentation som jag har. Rekommenderar Redline D4 ATF som gjorde underverk för mig, och rekommenderas av ledande växellådsbyggare som t.ex Bob Hanlon.2 quarts brukar vara tillräckligt för 8.8 bakaxel. Jag kör själv med endast 1 quart, men jag har inget behov av olja i rören eftersom jag kör med C-c-clip eliminatorer med kapslade lager, till skillnad från originaluppsättningen med öppna lager och packboxar. Använder Redline Lightweight Shockproof gear oil i bakaxeln.Säg till om du undrar över något.mvhJockeKör du med Shockproof-blandning i D4-oljan?Jag kör med D4-oljan rakt av som den är. Har aldrig hört om Shockproof-blandning till lådan.../Jocke Citera
87gt50 March 27, 2007 Report March 27, 2007 Svar ja (om du menar till växellådan) Jo, självklart växellådan! Nä, nu köper jag nån olja med limitedslip tillsats bara... Smörja som smörja! Vad tror ni om att förstärka undre och övre bärarmarna med lite plåt?Tänkte svetsa en bit undertill så det blir en "box" av hela bärarmen.Borde staga upp lite iallafall... Tänkte sen skippa quad dämparna!Borde inte bli några wheelhop med nya polybussningar och förstärkta bärarmar!Det fungerar alldeles utmärkt att göra som du tänkt med bärarmarna. Tänk bara på att du lämnar tillräckligt stort hål så att du får i krängningshämmaren igen efteråt. Den övre kan du boxa helt på undersidan.Ha det så kul med att få ut de gamla bussningarna förresten! Jag stod med ett 10mm borr i handborrmaskinen och perforerade dem tills de gick att slå ut. Kan säga att det inte luktar hallon när det blir varmgång i de gamla sura gummibussningarna! Men du kanske har press?Se bara till att du inte snålar med polysmörjet när du monterar de nya, annars kommer du att ha en knirrig bakvagn. Quadshocksen kan du slänga sen.Sorry för lite OT.../Jocke Citera
freddan302 March 27, 2007 Report March 27, 2007 Svar ja (om du menar till växellådan) Jo, självklart växellådan! Nä, nu köper jag nån olja med limitedslip tillsats bara... Smörja som smörja! Vad tror ni om att förstärka undre och övre bärarmarna med lite plåt?Tänkte svetsa en bit undertill så det blir en "box" av hela bärarmen.Borde staga upp lite iallafall... Tänkte sen skippa quad dämparna!Borde inte bli några wheelhop med nya polybussningar och förstärkta bärarmar!Det fungerar alldeles utmärkt att göra som du tänkt med bärarmarna. Tänk bara på att du lämnar tillräckligt stort hål så att du får i krängningshämmaren igen efteråt. Den övre kan du boxa helt på undersidan.Ha det så kul med att få ut de gamla bussningarna förresten! Jag stod med ett 10mm borr i handborrmaskinen och perforerade dem tills de gick att slå ut. Kan säga att det inte luktar hallon när det blir varmgång i de gamla sura gummibussningarna! Men du kanske har press?Se bara till att du inte snålar med polysmörjet när du monterar de nya, annars kommer du att ha en knirrig bakvagn. Quadshocksen kan du slänga sen.Sorry för lite OT.../JockeOkej, låter bra det... Hehe Jadu, såhär gjorde jag med dom gamla bussningarna! Kan säga att det luktade ännu mera hallon. Det här polyfettet, ska man även smörja pinnen som går i bussningen?Nu spårade den här tråden ur lite, sorry... Citera
ThomasFB March 27, 2007 Report March 27, 2007 Alla T-5 behöver 3 quarts enligt erfarenhet och den dokumentation som jag har. Rekommenderar Redline D4 ATF som gjorde underverk för mig, och rekommenderas av ledande växellådsbyggare som t.ex Bob Hanlon.2 quarts brukar vara tillräckligt för 8.8 bakaxel. Jag kör själv med endast 1 quart, men jag har inget behov av olja i rören eftersom jag kör med C-c-clip eliminatorer med kapslade lager, till skillnad från originaluppsättningen med öppna lager och packboxar. Använder Redline Lightweight Shockproof gear oil i bakaxeln.Säg till om du undrar över något.mvhJockeKör du med Shockproof-blandning i D4-oljan?Jag kör med D4-oljan rakt av som den är. Har aldrig hört om Shockproof-blandning till lådan.../JockeBrukar själv blanda MTL med Lightweight Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.