Jump to content

Stillastående burn?


Jocce

Recommended Posts

Ja, jag är fortfarande tillräckligt barnslig (växer man nånsin ifrån det) så jag gillar att göra burnouts :)

Provade lite idag, och det är inga som helst problem att göra med nya Mussen, men lyckades inte få till att göra en stillaståendes burnout.

Det var sällan några problem med BMW:n, men där hade jag automatlåda, vilket gör hela förfarandet mycket enklare.

Så, lite tips och råd hur jag lättast gör en stillastående burn med manuell låda mottages gärna :)

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Man kanske inte ska va dum, men jag måste fråga: Har du stängt av anti-spinn?

Högerfoten både på bromsen och gasen...... och upp med kopplingen.... Brukar funka på min sura gamla äckel-förti jagf kör som vinterbil.....

Link to comment
Share on other sites

Man kanske inte ska va dum, men jag måste fråga: Har du stängt av anti-spinn?

Högerfoten både på bromsen och gasen...... och upp med kopplingen.... Brukar funka på min sura gamla äckel-förti jagf kör som vinterbil.....

Jaddå, antispinn är av!

Hm, ok, jo, provade det också, men blev så skum vinkel att jag hakade av, men får försöka mer nån annan dag, ville inte göra för många försök i rad, så man pajar koppling, bromsar eller nått annat...

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
tycker de e svårare att hålla bilen rak när man leker med rök... :--

Vetten gick rak som ett lok när man ville lägga en lång rem på asfalten... :twisted:

Jag har lärt mig behärska stillastående burn nu, men bilen vill gärna röra sig i sidled, baken nrukar vilja ta sig till vänster, oavssett hur bilen är "lastad" med folk osv...

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

hur håller du foten jag glider av fortfarande trots idoga försök... 8)

måste ju få till det innan Power Meet nästa vecka... :twisted:

Hm, vilken fot glider av och hur?

Jag stänger av antispinnen, sätter vänster fot på kopplingen (nertryckt) varvar upp lagom och släpper kopplingen snabbt samtidigt som jag flyttar den till bromsen och reglerar varvtalet lagom...

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

aha jag försöker hålla gas å broms samtidigt så man kan slänga i 2:an så det inte tokvarvar... men de verkar visst va fel ide de... :shock:

Går säkert att få den att spinna på 2:an också, men verkar va en dum idé, varva upp på 1:an och reglera varvtalet istället!

Kan förevisa vid nån träff om du vill :)

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

ja du får göra de... ska du till Power Meet... :?:

själv övade jag på drifting igår te sonens förtjusning... :twisted:

Vilket datum är det?

Funderat på att åka ner, men vet ej...

Jo, drifting har jag inte riktigt vågat mig på o prova ännu...hur gick det då?

Några tips?

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

det är denna veckan från torsdag te lördag...

ja de va bara vicka till å växla ned å gasa så kom den så fint så... det jag vart förvånad över var att jag kunde göra det utan problem trots att traction var inkopplad... skulle aldrig Corvettens elektronik tillåtit utan att strypa motorn helt... :?

Link to comment
Share on other sites

det är denna veckan från torsdag te lördag...

ja de va bara vicka till å växla ned å gasa så kom den så fint så... det jag vart förvånad över var att jag kunde göra det utan problem trots att traction var inkopplad... skulle aldrig Corvettens elektronik tillåtit utan att strypa motorn helt... :?

Ok, får hitta en lämplig plats att prova på :)

Ja, antispinnen tillåter VÄLDIGT mycket...skall bli kul o se hur den beter sig i vinter...

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Hälla parkeringen vid McD brukar va burnis meckat runt midnatt... :twisted:

tränade på burnis ida... å du va tjejen klaga... blir du aldri vuxen... hoppas du vet att du själv får betala nya däck osv... :cry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...