Jump to content

Vad är bilen egentligen värd !!?


robert

Recommended Posts

Hej från en villrådig.

Jag undrar hur man avgör hur mycket en mustang skall prissättas. Själv söker jag en Sportsroof -69 eller en mach 1, och då menar jag en i körbart skick. Eftersom jag är nybörjare och älskar modellen, men inte vet vad man skall betala för, undrar jag bara vad som är "rätt pris" och hur man bedömer det. Jag har tittat på amerikanska som svenska webbsidor, och ju mer man tittar och letar desto mer villrådig blir man. Finns det någon som kan ge mig råd ?

Link to comment
Share on other sites

Prissättning är alltid svårt, det verkar ju som du har fallit för fastback modellen, men vad mera ?

Mach1 ?

Motor ?

Låda ?

Options ?

Dessa ting är oftast mycket avgörande för hur eftertraktad "din" bil är och med det kommer prissättningen.

En körbar bil som inte tillhör kategorin med 428 exempelvis borde du kunna köpa för 60-80 tusen. men som vanligt så får du se upp med rost odyl.

Betänk också att köpa en färdig bil som är "eftertraktad" och i toppskick kan kosta mellan 250-500" men att göra i ordning en sådan bil kostar oftast betydligt mer än det du får när du säljer den. Så om du har höga krav, köp en i det skick som du vill att den skall ha och betala ordentligt det blir billigast. (men du missar nöjet med att skruva själv).

JL

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ligger mkt i vad 429 säger.

Vi har snackat om detta mkt på jobbet det senaste,och man kan väl säga som så att på gott å ont börjar vi se en utveckling även här i landet där "udda" vagnar börjar betinga mer pengar.

Iofs tycker jag personligen att detta är riktigt.

Vi har alldeles för länge haft en pris sättning där skillnaden är för liten emellan fina bilar och rena vrak,samt mellan dussinvagnar och det som i fakto ÄR högprestanda mm.

Det som ännu förvånar mig lite är att man har en såpass hög prisbild på de rena vraken.

Att renovera eller resto modda eller vad man nu gör,är ju faktiskt inte speciellt billigt.

Inte så att jag menar att man skall bli "amerikansk" i prisutvecklingen,men sanningen är att just mustangerna utvecklats rent av hysteriskt bara under de sista åren.

Då jag har special bilar som mussar som mitt arbete,så får jag automatiskt ofta frågan vad den eller den bilen kan vara värd.

Svaret ÄR att bilen är värd vad en presumtiv köpare är beredd att betala.

271 hästare,428/429,351 4V,Boss osv SKALL kosta pengar.

Det är bilar som inte tillverkades i större upplagor och de ÄR sällsynta.

Att hitta en dito som är relativt oskruvad/oskadad eller VETTIGT renoverad är idag sällsynt! Inget snack om saken.

Vet ett antal just mer "udda" vagnar-som kunnat bekräftas som sådana-som gått för vad iaf jag i det närmaste betraktar som löjliga pengar idag,och suget verkar på inget sätt avta.

Har redan ställt på å bes damens benorginal Q mach 1;a för året.

Har nog redan fått frågan om den e till salu 20 ggr....

En snubbe prejade mig mer eller mindre för att kunna få stopp på mig å fråga häromdagen!

Säger en del...

Det där med pengar e på gott å ont.

Link to comment
Share on other sites

429.

E det RB;s gamla?

Ser så ut.

Isf kan jag bara säga grattis,för du milde för en bil.

Numera kan jag säga at det var RB's gamla eftersom den nu är under renovering och återuppbyggand av mig själv.

Har du fått headersna av RB ?

JL

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...