Jump to content

Vad är bilen egentligen värd !!?


robert

Recommended Posts

Hej från en villrådig.

Jag undrar hur man avgör hur mycket en mustang skall prissättas. Själv söker jag en Sportsroof -69 eller en mach 1, och då menar jag en i körbart skick. Eftersom jag är nybörjare och älskar modellen, men inte vet vad man skall betala för, undrar jag bara vad som är "rätt pris" och hur man bedömer det. Jag har tittat på amerikanska som svenska webbsidor, och ju mer man tittar och letar desto mer villrådig blir man. Finns det någon som kan ge mig råd ?

Link to comment
Share on other sites

Prissättning är alltid svårt, det verkar ju som du har fallit för fastback modellen, men vad mera ?

Mach1 ?

Motor ?

Låda ?

Options ?

Dessa ting är oftast mycket avgörande för hur eftertraktad "din" bil är och med det kommer prissättningen.

En körbar bil som inte tillhör kategorin med 428 exempelvis borde du kunna köpa för 60-80 tusen. men som vanligt så får du se upp med rost odyl.

Betänk också att köpa en färdig bil som är "eftertraktad" och i toppskick kan kosta mellan 250-500" men att göra i ordning en sådan bil kostar oftast betydligt mer än det du får när du säljer den. Så om du har höga krav, köp en i det skick som du vill att den skall ha och betala ordentligt det blir billigast. (men du missar nöjet med att skruva själv).

JL

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ligger mkt i vad 429 säger.

Vi har snackat om detta mkt på jobbet det senaste,och man kan väl säga som så att på gott å ont börjar vi se en utveckling även här i landet där "udda" vagnar börjar betinga mer pengar.

Iofs tycker jag personligen att detta är riktigt.

Vi har alldeles för länge haft en pris sättning där skillnaden är för liten emellan fina bilar och rena vrak,samt mellan dussinvagnar och det som i fakto ÄR högprestanda mm.

Det som ännu förvånar mig lite är att man har en såpass hög prisbild på de rena vraken.