Jump to content

Montera skraplister


NiklasW

Recommended Posts

Jag ska montera nya till ht-rutan skraplister på min 65:a. De gamla listerna fattas men det ser ut som att den varit häftade(?) original.

Hur fästen man enklast nya skraplister? Fick med några slags nitar men jag har ju ingen nittång.

Link to comment
Share on other sites

Samma sak med skraplisterna (reproduktioner) till dörrarna på min Mach 1. Listerna levererades med en näve försänkta plåtskruvar att fästa dem med.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

har problem med just detta nu. på Cougar -69.

tog bort de gamla spruckna och de var fästa med en sorts klammer. Vet inte om dessa finns att köpa nytillverkade, och om de gör det vete katten hur lätt det är att fästa dem i mina eftermarknadslister... Så jag har köpt nittång och aluminiumnitar. Första storleken var för små (3,2mm) så jag köpte större -4.0mm (hålen i dörren är ju avlånga och mäter 4,7mm som minst) men jag var ute och provade nu och de fäste inte heller :(

Jag kan inte komma ihåg om jag har nitat någonting förut, känner mig helt dum i skallen, men är det så att niten måste vara ganska exakt lika stor diameter som hålet för att fästa? Det är ju typiskt att det inte finns nån nit att köpa mellan 4,0 och 4,8 när hålet är just 4,7...

Blir galen. Hur ska jag göra?

Nån som har bara limmat med bra reslutat?

Link to comment
Share on other sites

Om det är den yttre skraplisten du menar,så brukar clipsen redan sitta i listen.I varje fall har det varit så på samtliga mustanger jag bytt dessa på.

Den inre listen däremot får man häfta fast själv med medföljande monterings detaljer.

Link to comment
Share on other sites

Åter igen svårigheter att ni upplyser om Modell/årsmodell !!!!!

Men Men, Brukar räcka med att demontera rutstoppet i botten på dörren (gummi stoppet) så att rutan går att veva ner lite extra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...