Jump to content

Recommended Posts

Hej på er! Någon här måste väl ha ett shakerscoop på sin bil. Eller? Jag skulle behöva ha några mått på det, någon som har lust att mäta lite åt mig....?

Vill du ha exakt hålbild? Du frågar på några mått?? Ange vilka så kanske jag kan mäta på min huv.

Nej, jag vill ha måttet på höjden av den del som sticker upp genom huven...

Svårt det blev att förklara =)

Jag vill ha ett shakerscoop för jag tycker det är klart snyggast, men det får egentligen inte plats så jag tänkte använda bara överdelen och sätta typ ett edelbrock filter i det istället, och skippa själva luftfilterdelen som följer med scoopet....

Ska leta upp en bild....

Då får någon annan ge dig måtten på höjden, eftersom jag bara har en lös huv.

Kompletta shakeranläggningar finns att köpa hos Mustang Unlimited. Du kan även köpa lösa delar till Shaker av samma leverantör.

Hör med någon av de som annonserar på hemasidan. SET eller Rolands Mustang parts kanske ta med hem åt dig om du gör en förfrågan.

Hallå där ute i cyberrymden. På min Mustang sitter det ett shaker scoop. Bara överdelen fastsatt i huven och det sticker upp ca:40 mm i fram och ca:20mm i bak. Hade också planer på ett filter som får plats i scoopet men upptäckte att förgasaren inte sitter mitt i scoopet, sitter ungefär 1 cm åt höger inifrån bilen sett. Jag vet inte om det är så att motorerna inte sitter exakt mitt i motorrummet, kanske någon annan kan svara på.

CMC 1119 Walter

Hej Walter! Jag har fått reda på att det finns olika mått på scoopet beroende på vilken motor man har. Håller på att kolla upp vilka mått det är som gäller. Var har du ditt filter nu då? Du råkar inte ha en bild på din bil....?

Scoopet i sig ska väl vara samma det är underdelen, själva luftrenarburken, som har olika höjd/diameter beroende på vilken motor som sitter i bilen.

Jag ska försöka komma ihåg att mäta lite när jag kommer hem i kväll, men jag kan säga att det inte få plats ett särskilt stort filter inom scoopets begränsningar.

Ett eftermarknadskit verkar kostar runt $500, men kan gå upp till $700 (främst för FE motorer) och det är väl ungefär 15% av vad man får ge för ett original.

Den här siten kan kanske vara intressant.

http://www.fordramair.com/

OK, Scoopets högsta del (ungefär där flänsarna börjar om man kikar framifrån) sticker upp c:a 50 mm

Åsså lite mått på själva scoopet.

Shaker.jpg