FastMagnus February 28, 2009 Author Report February 28, 2009 Det är mycket nu,,, Blästrat rent motorfästen också och gjort dom färdiga för lack Citera
FastMagnus March 2, 2009 Author Report March 2, 2009 Jag och JanneJ här på forumet har pratat mycket styrning dom senaste dagarna, Vi kan ha hittat en styr växel som möjligör 1 till 1 utan massa stag och fästen, Se bild Den översta är den som man brukar bygga på den undre den nya Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 2, 2009 Report March 2, 2009 Hej.Nyfiken i en strut undrar. Kan vi få lite mer information om vilken typ av fordon denkommer ifrån, klart intressant. Citera
Janne Holm CMC1740 March 2, 2009 Report March 2, 2009 Håller med Lasse mer info. Blir lite misstänksam då den ligger i en barnstol Citera
JanneJ March 2, 2009 Report March 2, 2009 Man kan väl säga att projektet är inne i en utvärderingsfas... vi är typ i Mångsbodarna Geometriska projiceringar i sterila vacuumkammare blandat med bondförnuft pågår dygnet runt Så mycket kan vi säga att förutsättningarna är gynnsamma för att få till en kuggstång med ett minimum av extra stag och leder.Fortsättning följer Citera
FastMagnus March 6, 2009 Author Report March 6, 2009 Styrväxlarna Saab VS XXXXX växlen hoppas att kunna dra nytta av att anslutningen är vinklad Citera
FastMagnus March 7, 2009 Author Report March 7, 2009 montering obs se att vinkeln från styrväxlen mot torped vägen ser riktigt bra ut Citera
1096 March 7, 2009 Report March 7, 2009 Ser inte tokigt ut alls.... kanske det finns ett bra alternativ till Saabastången ändå... Citera
JanneJ March 7, 2009 Report March 7, 2009 Bra jobbat Magnus!Kommer in till dig under veckan för att klämma och känna i verkligheten ( på kuggstången alltså...) Citera
FastMagnus March 10, 2009 Author Report March 10, 2009 Så här set det ut uppifrån!!!! Nu undrar man hur det blir när man kör Citera
FastMagnus March 15, 2009 Author Report March 15, 2009 Nu är det dags att sluta med kapmaskinen Citera
Janne Holm CMC1740 March 15, 2009 Report March 15, 2009 Vad har du gjort Tappat kontrollen helt Eller är det något nytt spännande på gång Kanske pressa in en bigbigbigblock Citera
Stefano March 15, 2009 Report March 15, 2009 Vad har du gjort Tappat kontrollen helt Eller är det något nytt spännande på gång Kanske pressa in en bigbigbigblock Kanske en Merlin v 12a på väg in!! Imponerande bilbygge förresten! Jag har tassat runt här ett flertal ggr & kollat bilder m.m. & alltid blivit lika imponerad. Citera
FastMagnus March 18, 2009 Author Report March 18, 2009 Jag tror det är en rak 16 cyl på väg in vore kul men då räcker nog inte framskärmarnaVad har du gjort Tappat kontrollen helt Eller är det något nytt spännande på gång Kanske pressa in en bigbigbigblock Kanske en Merlin v 12a på väg in!! Imponerande bilbygge förresten! Jag har tassat runt här ett flertal ggr & kollat bilder m.m. & alltid blivit lika imponerad.TACKAR!!!! Så här stor är den nya motorn!!! Körde hem så här mellan Gbg & Borås Citera
JanneJ March 18, 2009 Report March 18, 2009 Står det inte Cummins på lådan? där i hörnet..långt ner..Kommer in en sväng i morgon med en kofot Citera
bege March 18, 2009 Report March 18, 2009 Står det inte Cummins på lådan? där i hörnet..långt ner..Kommer in en sväng i morgon med en kofot Du behöver ingen kofot med dig Janne.Han har en. Vi använde den när vi satte headers på min svarta Citera
JanneJ March 19, 2009 Report March 19, 2009 Står det inte Cummins på lådan? där i hörnet..långt ner..Kommer in en sväng i morgon med en kofot Du behöver ingen kofot med dig Janne.Han har en. Vi använde den när vi satte headers på min svarta Ja just det, han är ju bilmekaniker till yrket, klart att han har en kofot... Citera
FastMagnus March 20, 2009 Author Report March 20, 2009 Står det inte Cummins på lådan? där i hörnet..långt ner..Kommer in en sväng i morgon med en kofot Du behöver ingen kofot med dig Janne.Han har en. Vi använde den när vi satte headers på min svarta å efter det så är den borta Citera
bege March 20, 2009 Report March 20, 2009 Står det inte Cummins på lådan? där i hörnet..långt ner..Kommer in en sväng i morgon med en kofot Du behöver ingen kofot med dig Janne.Han har en. Vi använde den när vi satte headers på min svarta å efter det så är den borta Ja en kofot måste man ju ha i en stulen bil men nu när den äntligen skall bli min så kanske du vill ha den tillbaka Den skramlar lite där den ligger Citera
FastMagnus March 20, 2009 Author Report March 20, 2009 Står det inte Cummins på lådan? där i hörnet..långt ner..Kommer in en sväng i morgon med en kofot Du behöver ingen kofot med dig Janne.Han har en. Vi använde den när vi satte headers på min svarta å efter det så är den borta Ja en kofot måste man ju ha i en stulen bil men nu när den äntligen skall bli min så kanske du vill ha den tillbaka Den skramlar lite där den ligger hört på stan; att du har uppdaterat poplådan så höj volymen så hörs den inte,,,,, LAWA produkter gissar jag? Citera
JanneJ March 20, 2009 Report March 20, 2009 För kännedom. Jag har tittat i lådan Har inte slutat dregla än.. Citera
bege March 20, 2009 Report March 20, 2009 För kännedom. Jag har tittat i lådan Har inte slutat dregla än..Tog du med kofoten iallafall Citera
Recommended Posts