Jump to content

verkstads tips?


Guest Anders

Recommended Posts

Guest Anders

Tja, undrar om någon har något tips på verkstäder som kan ställa framvagn på en 68a i sthlm alt uppsala området. Bor i upplands Bro så om någon vet nåt som ligger nämre är det förstås bättre.

Mvh Anders

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Anders

Verkar inte vara någon som vet. Någon som kan värderna om jag kör med 17" fälgar och 225/45 däck..kanske ska tillägga att jag har satt dit nya grejer från mustangsplus grab a track kit och shelbysänkning.

mvh Anders

Link to comment
Share on other sites

Guest Anders

okej..jo jag har ringt runt mycket och en del kan men har inte tid på ett bra tag, och andra kunde inte göra det på en så pass gammal bil om jag inte hade exakta värden att ge dom. så jag tänkte mest om det fanns några som var speciellt duktiga på äldre bilar..men jag har nog hittat en firma nu som kan göra det..

mvh anders

Link to comment
Share on other sites

Jag har ingen egen erfarenhet av dem men har hört från kompisar med äldre bilar att M-stationen i Skärholmen är duktiga och de har bra utrustning.

Link to comment
Share on other sites

Pineman i Åkersberga justerade på sin dåvarande (numera min :-)) -65a förra året och var nöjd. Antar att det var på en verkstad norr om Sth, kolla med honom. Du hittar honom på forumet

Link to comment
Share on other sites

Problemet brukar vara att inte alla firmor har de shims som läggs emellan för att justera övre länkarmen mot karossen. Jag åkte runt till lite firmor och hittade en som hade.

Annars kan man ju köpa en sats och ta med fast kanske blir onödigt dyrt.

/Terner

Link to comment
Share on other sites

Guest Anders

ja precis..har även hört att deras nya maskiner inte klarar av bilen :? .. men jag har hittat en firma nära och bra i veddesta som jag ska till på onsdag nu så att problemet är efter mycket ringande äntligen löst.

Mvh Anders

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Det är endast 64½-66 som shims behövs vid framvagnsinst.

Inställningen på årsmodell 67- görs på nedre bärarm i

stället. ;)

Det är ju sant självklart. Tänk så inne i mitt egat projekt jag är trots att jag haft flera -67 Mustang cabbar :)

/Terner

Link to comment
Share on other sites

Guest Anders

jag hittade ett ställe och va och ställde in det i onsdags. Känns som en helt ny bil nu efter att ha bytt allt i framvagnen och ställt in :D

Idag har jag vart och fått bilen fotograferad inför ett reportage i fynbörsen :D det är ett dubbelnummer som skulle komma nu i juni tror jag. Riktigt roligt och väldigt otippat att få vara med. :--

Mvh Anders

Link to comment
Share on other sites

vart och fått bilen fotograferad inför ett reportage i fynbörsen :D det är ett dubbelnummer som skulle komma nu i juni tror jag. Riktigt roligt och väldigt otippat att få vara med. :--

Mvh Anders

Hur hittade de dig?

Link to comment
Share on other sites

Guest Anders

jag har lagt upp lite bilder och info på gatbilar.se..bilsports nya bilforum, tyvär mest "leksaksbilar" men några fina bilar finns det ändå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...