Guest Anders May 23, 2006 Report May 23, 2006 Tja, undrar om någon har något tips på verkstäder som kan ställa framvagn på en 68a i sthlm alt uppsala området. Bor i upplands Bro så om någon vet nåt som ligger nämre är det förstås bättre.Mvh Anders Citera
Guest Anders May 31, 2006 Report May 31, 2006 Verkar inte vara någon som vet. Någon som kan värderna om jag kör med 17" fälgar och 225/45 däck..kanske ska tillägga att jag har satt dit nya grejer från mustangsplus grab a track kit och shelbysänkning.mvh Anders Citera
ESO553 May 31, 2006 Report May 31, 2006 Åk till vilken däck firma som helst.Dom flesta har ju så att dom kan göra framvagns inställning idag Citera
Guest Anders May 31, 2006 Report May 31, 2006 okej..jo jag har ringt runt mycket och en del kan men har inte tid på ett bra tag, och andra kunde inte göra det på en så pass gammal bil om jag inte hade exakta värden att ge dom. så jag tänkte mest om det fanns några som var speciellt duktiga på äldre bilar..men jag har nog hittat en firma nu som kan göra det..mvh anders Citera
fast66 May 31, 2006 Report May 31, 2006 Jag har ingen egen erfarenhet av dem men har hört från kompisar med äldre bilar att M-stationen i Skärholmen är duktiga och de har bra utrustning. Citera
Jan-Eric June 1, 2006 Report June 1, 2006 Pineman i Åkersberga justerade på sin dåvarande (numera min :-)) -65a förra året och var nöjd. Antar att det var på en verkstad norr om Sth, kolla med honom. Du hittar honom på forumet Citera
Terner June 2, 2006 Report June 2, 2006 Problemet brukar vara att inte alla firmor har de shims som läggs emellan för att justera övre länkarmen mot karossen. Jag åkte runt till lite firmor och hittade en som hade.Annars kan man ju köpa en sats och ta med fast kanske blir onödigt dyrt./Terner Citera
Guest Anders June 3, 2006 Report June 3, 2006 ja precis..har även hört att deras nya maskiner inte klarar av bilen .. men jag har hittat en firma nära och bra i veddesta som jag ska till på onsdag nu så att problemet är efter mycket ringande äntligen löst.Mvh Anders Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 4, 2006 Report June 4, 2006 Hej.Det är endast 64½-66 som shims behövs vid framvagnsinst.Inställningen på årsmodell 67- görs på nedre bärarm istället. Citera
Terner June 4, 2006 Report June 4, 2006 Hej.Det är endast 64½-66 som shims behövs vid framvagnsinst.Inställningen på årsmodell 67- görs på nedre bärarm istället. Det är ju sant självklart. Tänk så inne i mitt egat projekt jag är trots att jag haft flera -67 Mustang cabbar /Terner Citera
Guest Anders June 8, 2006 Report June 8, 2006 jag hittade ett ställe och va och ställde in det i onsdags. Känns som en helt ny bil nu efter att ha bytt allt i framvagnen och ställt in Idag har jag vart och fått bilen fotograferad inför ett reportage i fynbörsen det är ett dubbelnummer som skulle komma nu i juni tror jag. Riktigt roligt och väldigt otippat att få vara med. Mvh Anders Citera
MrTurbo_1645 June 9, 2006 Report June 9, 2006 vart och fått bilen fotograferad inför ett reportage i fynbörsen det är ett dubbelnummer som skulle komma nu i juni tror jag. Riktigt roligt och väldigt otippat att få vara med. Mvh AndersHur hittade de dig? Citera
Guest Anders June 12, 2006 Report June 12, 2006 jag har lagt upp lite bilder och info på gatbilar.se..bilsports nya bilforum, tyvär mest "leksaksbilar" men några fina bilar finns det ändå. Citera
Recommended Posts