Jump to content

Rallypac i Ht-66


CurreO

Recommended Posts

Hej!

I min 66Ht har inte kablarna till varvräknaren varit inkopplade. En av sladdarna är till lampan (grön/blå) men de andra två - en röd och en svart - var skall dessa kopplas in? Förmodar att det är + och jord, eller..?

Klockan går en liten stund när man ställer tiden men stannar sedan. Någon som vet vad att göra?

CurreO

Link to comment
Share on other sites

Prova detta:

Bakom hast. mätaren finns det en rosa (16A) och en röd (648) kabel som sitter hopkopplade med rörstift.

Dela på dem.

Ta den svarta och röda från varvräknaren och koppla in dem.

Detta leder tändspolens matarström genom varvräknaren.

Se till att den inte bryts, för då går inte motorn...!

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Curre.

Hur har det gått för dig?

Beträffande klockan har du en elektromekanisk klocka ”original” eller en Quartz ur?

Om det är en original klocka, det kan du se om sekundvisaren hoppar fram, så tror jag att den behöver rengöras men det är inte alltid som det hjälper. Är det en Quartz ur så har jag inget annat tips än att köpa en ny eller pröva med att löda om alla lödpunkterna i klockan.

Lycka till.

Lennart CMC 1507

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Det tog ett år innan jag tog mig för att pyssla med det hela men det gick bra. Jag isolerade hela mätaren så att möjligheten att kortsluta mot höljet upphört och det hjälpte.

När det gäller klockan så har jag filat lite på kontakterna på elektromagneten och klockuppdragaren - en fiffig lösning för övrigt - så den fungerar också.

Tack för hjälpen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...