Freddie May 28, 2006 Report Share May 28, 2006 Kollade prestandan lite igår kväll. En kompis kör en erkänt snabb bil=Subaru Impreza GT turbo, vi låg på motorvägen i ca 110-120km/h båda på våra högsta växlar. Jag trodde att han skulle åka om mig ganska fort... men det gjorde han inte!! När vi blev tvugna att bromsa hade han inte hunnit förbi och då gick det enligt Subaruns hastighetsmätare lite över 200km/h..... Sen fick vi chans att prova från stillastående, Subarun tog starten och låg hela tiden före men lyckades aldrig riktigt köra ifrån mig!! Mussen går bättre än vad jag trodde.... 65ht 289 4speed/Freddie Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimmy_the_1 May 28, 2006 Report Share May 28, 2006 Va skoj! Vad har du för grejer i motorn?Jimmy Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freddie May 28, 2006 Author Report Share May 28, 2006 Jadu om jag det visste.... tror den är ganska org??289 med 4ports fugge, aluinsug och headers+2.5" avgassystem.Men den är varvvillig och går mycket rent o fint!! Varvar ca 5100rpm /Freddie Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie S May 29, 2006 Report Share May 29, 2006 Jag skulle gissa att du även har en lite vassare kam i motorn. Med originalkam är en 289 ganska seg om man försöker varva mer än 4000 rpm. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freddie May 29, 2006 Author Report Share May 29, 2006 Det är mycket möjligt!!Jäklar vad sugen jag blir på att trimma!!! skulle då helst börjat med en 302a på sidanom, då det skulle vara dumt att börja trixa med min välgående 289a.../Freddie Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ESO553 May 29, 2006 Report Share May 29, 2006 Är det en 200, 225 eller en 271 hk Hp motor i grunden? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freddie May 29, 2006 Author Report Share May 29, 2006 Ingen aning tyvärr... vet inte om det är org motorn som sitter i, men om vi utgår från att det org motor så står detta nr i dörren:65A M 25 30J 910126 1 5, om det nu säger någonting?? kanske finns flera nr skyltar?/Freddie Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rambo May 29, 2006 Report Share May 29, 2006 65A = Hardtop Coupe/Standard interiorM = Wimledon White25 = Red interior30J = 30 september 1964910126 = Export1 = 3.00:1 Axel Ratio5 = Four Speed ManualFör att ta reda på vilken motor som satt behövs "Vehicle Warrant Number" som finns på skylten i dörren Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freddie May 29, 2006 Author Report Share May 29, 2006 Okey stämmer än så länge!!5F07A304973, spännande... /Freddie Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rambo May 29, 2006 Report Share May 29, 2006 Tillverkad i Dearborn, MichiganDet är en A-code, 289 4V som är 225hk orginal. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freddie May 29, 2006 Author Report Share May 29, 2006 Det var ju trevligt!! skivbromsar fram har den också!De flesta svensksålda kanske blev beställda på det viset?Tack för hjälpen Rambo!!!/Freddie Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
fast66 May 31, 2006 Report Share May 31, 2006 Det är en "typisk" svensksåld Mustang. V8 varianten således med skivor, consol, rally pac och 225 hkr-motorn. Dessutom styvare fjädring, hårdare stötdämpare och exportstag. 4 vxl var vanligast - det var ju en "sportbil". Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freddie June 3, 2006 Author Report Share June 3, 2006 Nog är det en sportbil allt.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.