May 28, 200618 yr comment_29212 Kollade prestandan lite igår kväll. En kompis kör en erkänt snabb bil=Subaru Impreza GT turbo, vi låg på motorvägen i ca 110-120km/h båda på våra högsta växlar. Jag trodde att han skulle åka om mig ganska fort... men det gjorde han inte!! När vi blev tvugna att bromsa hade han inte hunnit förbi och då gick det enligt Subaruns hastighetsmätare lite över 200km/h..... Sen fick vi chans att prova från stillastående, Subarun tog starten och låg hela tiden före men lyckades aldrig riktigt köra ifrån mig!! Mussen går bättre än vad jag trodde.... 65ht 289 4speed/Freddie
May 28, 200618 yr Author comment_29225 Jadu om jag det visste.... tror den är ganska org??289 med 4ports fugge, aluinsug och headers+2.5" avgassystem.Men den är varvvillig och går mycket rent o fint!! Varvar ca 5100rpm /Freddie
May 29, 200618 yr comment_29237 Jag skulle gissa att du även har en lite vassare kam i motorn. Med originalkam är en 289 ganska seg om man försöker varva mer än 4000 rpm.
May 29, 200618 yr Author comment_29239 Det är mycket möjligt!!Jäklar vad sugen jag blir på att trimma!!! skulle då helst börjat med en 302a på sidanom, då det skulle vara dumt att börja trixa med min välgående 289a.../Freddie
May 29, 200618 yr Author comment_29250 Ingen aning tyvärr... vet inte om det är org motorn som sitter i, men om vi utgår från att det org motor så står detta nr i dörren:65A M 25 30J 910126 1 5, om det nu säger någonting?? kanske finns flera nr skyltar?/Freddie
May 29, 200618 yr comment_29251 65A = Hardtop Coupe/Standard interiorM = Wimledon White25 = Red interior30J = 30 september 1964910126 = Export1 = 3.00:1 Axel Ratio5 = Four Speed ManualFör att ta reda på vilken motor som satt behövs "Vehicle Warrant Number" som finns på skylten i dörren
May 29, 200618 yr comment_29253 Tillverkad i Dearborn, MichiganDet är en A-code, 289 4V som är 225hk orginal.
May 29, 200618 yr Author comment_29254 Det var ju trevligt!! skivbromsar fram har den också!De flesta svensksålda kanske blev beställda på det viset?Tack för hjälpen Rambo!!!/Freddie
May 31, 200618 yr comment_29301 Det är en "typisk" svensksåld Mustang. V8 varianten således med skivor, consol, rally pac och 225 hkr-motorn. Dessutom styvare fjädring, hårdare stötdämpare och exportstag. 4 vxl var vanligast - det var ju en "sportbil".
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.