Jump to content

Imorgon ska den i :)


Recommended Posts

Gäst

Har helrenoverat min 351w nu ett bra tag och det börjar äntligen närma sig! Imorgon så ska den i äntligen, dock inte helt klar, vattenpump och diverse smådetaljer fattas. (tändkablarna är t.ex. bara temporärt stripade för att ha koll på längd osv)

Hoppas på uppstart nästa vecka :)

Före

before-wqz.jpg

Efter

PICT1271.jpg

Måste säga att man känner sig lite stolt att man lyckats komma såhär långt, trots att man aldrig ens tittat i en motor förut :)

Bara hoppas att den startar och går som den ska :) Nervöst!! :?

Ser riktigt fint ut :D

Gillar valet av ventilkåpor och luft renare, några av mina favoriter.

Hoppas allt går bra nu vid uppstarten.

Ifall den protesterar vid start, kontrolera så du inte fått tändföljden ett halvt varv fel då.

Litet tips bara om det är första gången du satt ihop en V8 brukar vara en klasisk grej att sätta fel då.

Så du inte börjar mutra ve och fasa över din nybyggda motor vid uppstarten.

Mvh

MrV8

Lyftet på gamla motorn ser lite vanskligt ut - hur såg ventilkåporna ut efteråt? Kanske läge att lyfta i insuget/förgasarplattan, eller diagonalt med kätting bultade i topparna istället.

Nya motorn ser kanon ut - lycka till med provstarten!

Gäst

Det var inga problem att lyfta motorn sådär, och ventilkåporna bryr jag mig inte om då dom ändå är i såpass dåligt skick.

Ikväll ska det sista fixas, avgassystem, kyl, sista slangarna som ska dit, finjustering och lite annat smått o gott :)

Så imorgon kanske det blir uppstart om allt går väl!

motorr2.jpg

motorr1.jpg

Tack tack :) hoppas verkligen motorn kommer gå som den ska när man väl vrider om nyckeln! nervös :?

Sweet... :-- Kan du inte filma uppstarten?

Startar en sådan här tråd nästa vecka då. Tänkte nämligen byta min motor den helgen. Denna helgen går åt till att jobba övertid och gå på 60-års kalas. :?

Sådär! Vart lite problem först med att få ihop motorn och lådan, men det gick till slut efter mycket meckande och svordomar :D

Sen så har alla slangar osv fixats, så det ser rent och fräscht ut, enda jag behöver och vill byta nu är behållaren för spolarvätskan, sen kommer det se jävligt bra ut i motorrummer! Och diverse bultar också kom jag på..

Motorn startade direkt när man vred om nyckeln :D kändes skitbra! Inga missljud heller utan allt lirade fint :) i ca 10s, sen började den misstända och ha sig.. Detta var igår.

Idag kom vi fram till att det var tändkablarna som inte satt riktigt korrekt mot tändstiften och att "gappet" på stiften var för stort. Efter att det åtgärdats så gick motorn fint :)

Imorgon blir första turen och hoppas att allt går som det ska!

Hej.

Det var också min tanke när jag såg inlägget, motorn bör

köras i minst tio minuter på 2500 rpm för att kamen skall

slitas in före övrig körning, också för att se att oljetryck

och hur varm motorn blir, det är mycket som skall fungera

innan man drar på stan med Mussen. 8)

Tackar tackar :)

Har kört 3-4 mil nu och den går som en dröm! Inga missljud eller något, bra vattentemp och bra oljetryck!

Är j*vligt stolt att man klarat av att bygga och trimma en motor, första bilen och allt :--

Före och efter! Måste byta spolarvätsketanken nu också, och bultarna till framskärmarna osv, sen ser det fint ut :)

motor212_copy.jpg

Samt en liten varvräknare, kan vara kul att ha :)

ratt12.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...