June 5, 200619 yr comment_29535 Har helrenoverat min 351w nu ett bra tag och det börjar äntligen närma sig! Imorgon så ska den i äntligen, dock inte helt klar, vattenpump och diverse smådetaljer fattas. (tändkablarna är t.ex. bara temporärt stripade för att ha koll på längd osv)Hoppas på uppstart nästa vecka FöreEfterMåste säga att man känner sig lite stolt att man lyckats komma såhär långt, trots att man aldrig ens tittat i en motor förut Bara hoppas att den startar och går som den ska Nervöst!!
June 5, 200619 yr comment_29537 Ser riktigt fint ut Gillar valet av ventilkåpor och luft renare, några av mina favoriter.Hoppas allt går bra nu vid uppstarten.Ifall den protesterar vid start, kontrolera så du inte fått tändföljden ett halvt varv fel då.Litet tips bara om det är första gången du satt ihop en V8 brukar vara en klasisk grej att sätta fel då.Så du inte börjar mutra ve och fasa över din nybyggda motor vid uppstarten.MvhMrV8
June 7, 200619 yr comment_29577 Lyftet på gamla motorn ser lite vanskligt ut - hur såg ventilkåporna ut efteråt? Kanske läge att lyfta i insuget/förgasarplattan, eller diagonalt med kätting bultade i topparna istället.Nya motorn ser kanon ut - lycka till med provstarten!
June 9, 200619 yr comment_29651 Det var inga problem att lyfta motorn sådär, och ventilkåporna bryr jag mig inte om då dom ändå är i såpass dåligt skick.Ikväll ska det sista fixas, avgassystem, kyl, sista slangarna som ska dit, finjustering och lite annat smått o gott Så imorgon kanske det blir uppstart om allt går väl!Tack tack hoppas verkligen motorn kommer gå som den ska när man väl vrider om nyckeln! nervös
June 9, 200619 yr comment_29652 Snyggt! Jag längtar efter när jag kan ta ur min igen och fixa till motorutrymmet.
June 9, 200619 yr comment_29653 Sweet... Kan du inte filma uppstarten? Startar en sådan här tråd nästa vecka då. Tänkte nämligen byta min motor den helgen. Denna helgen går åt till att jobba övertid och gå på 60-års kalas.
June 12, 200619 yr comment_29731 Sådär! Vart lite problem först med att få ihop motorn och lådan, men det gick till slut efter mycket meckande och svordomar Sen så har alla slangar osv fixats, så det ser rent och fräscht ut, enda jag behöver och vill byta nu är behållaren för spolarvätskan, sen kommer det se jävligt bra ut i motorrummer! Och diverse bultar också kom jag på..Motorn startade direkt när man vred om nyckeln kändes skitbra! Inga missljud heller utan allt lirade fint i ca 10s, sen började den misstända och ha sig.. Detta var igår. Idag kom vi fram till att det var tändkablarna som inte satt riktigt korrekt mot tändstiften och att "gappet" på stiften var för stort. Efter att det åtgärdats så gick motorn fint Imorgon blir första turen och hoppas att allt går som det ska!
June 13, 200619 yr comment_29743 Hej.Det var också min tanke när jag såg inlägget, motorn börköras i minst tio minuter på 2500 rpm för att kamen skallslitas in före övrig körning, också för att se att oljetryckoch hur varm motorn blir, det är mycket som skall fungerainnan man drar på stan med Mussen.
June 13, 200619 yr comment_29746 Okej.Då skall du ha så trevligt du bara kan med din Mustang.Lucky you.
June 13, 200619 yr comment_29758 Tackar tackar Har kört 3-4 mil nu och den går som en dröm! Inga missljud eller något, bra vattentemp och bra oljetryck!Är j*vligt stolt att man klarat av att bygga och trimma en motor, första bilen och allt
June 14, 200619 yr comment_29788 Före och efter! Måste byta spolarvätsketanken nu också, och bultarna till framskärmarna osv, sen ser det fint ut Samt en liten varvräknare, kan vara kul att ha
June 15, 200619 yr comment_29829 Bra jobbat! Det börjar se mycket trevligt ut under huven nu, lycka till
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.