mrmix June 11, 2006 Report June 11, 2006 jag har tidigare haft turbo bilar, en trans am gen 4 med v8 mm mm, roliga bilar med mycke mos i maskin men inte den riktiga körkännslan endå, idag hämtade ja min 99ans gt cab, trippelsvart, manuell, gassande solsken i ca 40 mil, JÄVLAR va gött de e med cab, cab kombinerat med v8 muller resulterade i att mestadels av alal mötande bilister troligen sett mina tänder då ja satt å flinade hela vägen! dock e de några saker som måste åtgärdas omedelbart: Stereon är ju prio 1 (sitter sånt där mach system i) e det värt n¨ått å sälja eller ska ja slänga skiten? bandare+cd, troligen nått steg nånstans oxå??vet nån vad det är för storlek på högtalarna fram+bak?väghållningen, skön att åka i men lite för mjuk för hårdare körning, en lagom sänkning samt hårdare dämpare åker på inom kort, (under vintern blir det värre bussnigar i hela chassiet, fjäderbenstag, grövre kränghämmare, subframe connectors (om de gör nån skillnad på dessa) samt uppgradera bromsarna samt trimma maskin, men updates längre fram, nu ska ja ut å åka med grönplåten ett tag igen Citera
grufman June 11, 2006 Report June 11, 2006 Stereon brukar ha separata slutsteg bak, så tänk på att det brukar bli lite kabeldragningn innan man får till det. Roligt med maskinen. Glöm inte att serva den! :-) Citera
Pernolf cmc 558 June 11, 2006 Report June 11, 2006 väghållningen är ganska dålig påå en mustang orginal, men bra sportfjädrar brukar göra ganska stor skillnad...och nej, subframeconnectors är ingen dålig investering Citera
overlake CMC 1202 June 11, 2006 Report June 11, 2006 MAch 460 är ju en av de bättre orginalmonterade stereos som finns.460 watt.. Citera
mrv8 June 12, 2006 Report June 12, 2006 Håller med overlake.Var rädd om din mach 460, är ju så coolt 80 tals inspererad.Tycker själv att det är riktigt bra ljud i den med.Skulle själv backa för ett köp om den var utmonterad så det inte gick att återinstalera den igen. Med tanke på hur mycket den verkar vara intrigerad med orginal elsystemet. Ifall du skulle sälja någon gång, men kanske inte så många som mig som gillar såna här orginalmontage?8 högtalare är det i alla fall hade isär min bak, föra sommaren men kommer inte ihåg riktigt hur stora högtalarna var.Skickar en bild så du ser den bakre högtalaren.MvhMrV8 Citera
olesch June 12, 2006 Report June 12, 2006 Håller med overlake.Var rädd om din mach 460, är ju så coolt 80 tals inspererad.Tycker själv att det är riktigt bra ljud i den med.Skulle själv backa för ett köp om den var utmonterad så det inte gick att återinstalera den igen. Med tanke på hur mycket den verkar vara intrigerad med orginal elsystemet. Ifall du skulle sälja någon gång, men kanske inte så många som mig som gillar såna här orginalmontage?8 högtalare är det i alla fall hade isär min bak, föra sommaren men kommer inte ihåg riktigt hur stora högtalarna var.Skickar en bild så du ser den bakre högtalaren.MvhMrV8Jag bytte ut huvudenheten på min då CDn strulade.Sedan köpte jag till en Infinity Basslink bas som jag kopplade på och har i bagaget.Sjukt bra ljud är det, finns ingen anledning att byta! Citera
AndyB June 12, 2006 Report June 12, 2006 Kan bara hålla med dem andra. Tycker det är jävla bra ljud från mach460 systemet.Min CD spelare började krånglar lite, så jag bara beställd en ny(beg.) från USA. Citera
Pernolf cmc 558 June 12, 2006 Report June 12, 2006 högtalarna i bak är polerade 3tummare, spelaren är en 4.6liters V8, musiken är ljuvlig... Citera
1096 June 12, 2006 Report June 12, 2006 Var väl en "serie" här på forumet där någon bytte huvudenheten, splittade signalkablar och sånt för att få ihop det med original slutsteg mm. Men håller med Pernolf.. Själv har jag bara bandare och en halvsunkig Discman under stolen med ett sånt där tattigt band med tonhuvud i... Citera
AndyB June 12, 2006 Report June 12, 2006 högtalarna i bak är polerade 3tummare, spelaren är en 4.6liters V8, musiken är ljuvlig... yak yak Citera
mrv8 June 12, 2006 Report June 12, 2006 högtalarna i bak är polerade 3tummare, spelaren är en 4.6liters V8, musiken är ljuvlig... Ja du har helt rätt!Nu mullrar min så fint igen sen PCV ventilen är bytt och Maf sensorn är rengjord. Till och med det djupa Roslandet i avgasystemet är tillbaka igen vid motor broms och dom fina knallarna när man tor gasar den på tomgång *ahh* Djuva musik........MvhMrV8 Citera
Recommended Posts