Jump to content

Framvagns fråga


Gäst

Recommended Posts

Ja då var mussen besiktigad igen blanka papper även i år :lol: .Men han sa att den övre bärarmen börjar bli lite glapp.Den är ju bultad i från motor rummet men är det typ av någon bussning i bärarmen eller vad är det som man byter...?

Link to comment
Share on other sites

Får kanske ta å beställa lite reservdelar då men norrlandscustom blir det inte i från(biltemakvalite)Tonys har han bra grejer eller....

Link to comment
Share on other sites

Det mesta jag köpt på Biltema har varit tillräckligt bra kvalitet för ändamålet :)

Jag misslyckades dock med deras montörvagn i plast. Den tålde inte en färdigväxt gubbe :? Köpte en stabilare på Jula I uddevalla i stället.

Vad är det som så många här på forumet tycker är så dåligt med Biltema ? Jag har köpt både tumnyckelsats, hylsnyckelsats, lednyckelsats, verkstadskran, motorstativ och i veckan en färgspruta med toppkopp och allting håller bra kvalitet. Hylsorna kör jag t.o.m. mutterdragaren också. Inga problem. Vissa verktyg har de ju också 10 års garanti på. Satte förra veckan ihop en ny cykel till dottern som inköpts på Biltema. Enda som var av dålig kvalitet var kupolmuttern till sadelhöjdslåsningen (kupolen for bort) Hon valde själv och alla kompisarna, 9år gamla, tyckte den var jättefin. De har ju ännu inte lärt sig allt om alla cykelmärken och att vara elaka ;)

Biltema har dessutom billig bra olja, T-Sprit, Blå-Sprit, Lacknafta och korv med bröd när man går ut (Backaplan GBG.) :D

För egen del klarar jag mig väldigt långt med Biltema, Coop Forum, Jula och Systembolaget :--

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Det var nog ingen som körde över BILTEMA, ett missförstånd,

jag måste erkänna att deras bra att ha prylar är helt ok, dessutom

finns det ingen verktygshandlare i detta land med det som vi

behöver. :)

Det finns inte någon handlare som har så många tum nycklar och

andra verktyg till Hobby o hemmapulare som Biltema till rätt pris. 8)

Man bör också veta att oljan på Biltema kommer faktiskt från en

mycket stort märke på oljemarknaden inget namn. :shock:

Jag måste också erkänna att mycket av deras sortiment har använts

till min senare renovering, sprayfärger, rörförlängare, torkare, mm. :oops:

I mitt fall är det ekonomin som spökar och jag tvivlar inte på

att jag är ensam. :evil:

Men slit delar och tänd delar, motordelar mm måste man ändå

alltid använda originaldelar eller repro. ;)

Link to comment
Share on other sites

Finns det någon "grundinställning" för övre länkarmarna mot karossen? Har letat i en massa manualer för att få nåt tips men nada...

Har ju haft isär allt och när jag fick bilen var de flesta chimsen "lånade" till nån annan bil så har inget bra startvärde. Kan ju inte ta den till en firma för inställning heller så nerplockad som den är utan drivlina och så. Retar mig lite på att hjulen pekar åt alla håll...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...