June 21, 200618 yr comment_29978 hej jag tänkte bygga ihop en motor till innan bilen är klar och har då hittat ett 289 block för en billig peng.. vilka delar kan jag ta från 302 och slänga in i 289? tacksam för alla svar! mvh fredrik
June 25, 200618 yr comment_30084 Vilka delar undrar du över?Du kan ta allt innehåll i en 302a och plocka in i ett 289 block. Det kan skilja lite mellan årgångar, men om du håller dig till en äldre 302 så funkar det.Köp en motorbok, en billig investering om du känner osäkerhet.
June 25, 200618 yr comment_30088 Bara min egen reflektion över att bygga från ett bart block.Forget it! Blir betydligt dyrare än du kan ana!Ett tomt block är därför alltid billigtLeta upp en komplett 302 eller en 5.0 motor istället för kladda ihop av olika okända delar.Helst som kan provkörasDe finns för ett par 1000-lappar och uppåt men då får du ju alla tillbehör.Det är lätt att glömma bort delar som kamkåpa, remskivor, tråg och annat smått och gott som blir svindyrt när man slår samman alltEller är det så att du har en komplett 302 som du tänkte flytta över delar från till ett 289 block?Isåfall backar jag mitt svar!
June 26, 200618 yr comment_30118 Helt rätt som Per säger. Har sett flera 289-302 till salu kompletta där även testkörning erbjuds. Kolla blocket och Mustangsidan (till salu)
June 26, 200618 yr Author comment_30161 ok tack för svaren grabbar kände mig en aning dum när jag ställde frågan men fick kalla fötter när jag frågade en "expert" bekant jo jag har en rejält skuren 302 som jag tänkte plocka över lite delar men såg att bröstkåpan inte passar så tänkte kolla lite så jag inte gör bort mig totalt..