Radioman July 27, 2006 Report July 27, 2006 Jag lovade ju info på fyllan här Jag skall fixa lite kul klipp i helgen tänkte jag. Det blir en annan tråd. Bilen och motorn funkar bra ... tror jag ... Jag hade vaga förväntningar om att inte finna olja i vattnet eller vatten i oljan och att den inte skall koka över och "kräkas" när man stänger av den. det fungerade och jag vågar nästan tro på det... .Andra "små" missöden och problem har dock dykt upp som gör att jag inte kan besiktiga i morgon i Trollhättan. Pressen har dock gjort gott på att slutföra projektet. Lite laddningsproblem, och att startrelät lagt av och att växelföraren behöver justeras osv........Jag hade dock räknat med mindre "raggargång" efter min påkostade renovering och balansering Kanske är det något annat fel. Jag har inteH-pipa. Kanske gör det en hel del? Citera
Per Berglund July 27, 2006 Report July 27, 2006 Jag lovade ju info på fyllan här Jag skall fixa lite kul klipp i helgen tänkte jag. Det blir en annan tråd. Jag hade dock räknat med mindre "raggargång" efter min påkostade renovering och balansering Kanske är det något annat fel. Jag har inteH-pipa. Kanske gör det en hel del?Ja det blir mycket dricka i värmen! "Raggargång" blir det nästan alltid med trimm men det beror ju lite på vad man tycker själv.Ja H-pipan gör mycket för ljudet. Just Do It!! Jag har sagt det förr...... Få vet hur skönt en V8 går i orginalskick. Citera
Radioman July 27, 2006 Report July 27, 2006 JJa H-pipan gör mycket för ljudet. Just Do It!! Jag har sagt det förr...... Få vet hur skönt en V8 går i orginalskick. Jag har ju nu implementerat den gamla Crane "econopower 260" det finns väl inget slöare och snällare i eftermarknadsväg?, eller vet du något ännu "sämre" att rekomendera Per Innan hade jag ju en 300 durationskam (advertized). gick ungefär samma (lite sämre bottendrag) Jag har dock numera ett 2v insug till mina 2v toppar istället för som tidigare, ett 4v insug till 2topparna. Vridet är hysteriskt bra. Jag kan fan inte nudda gasen förrrän det bär iväg och trampar jag lite så skriker det , åtminstone ena däcket (vanlig bakaxel och 295:or. min konverter är mesig ch lägger på direkt vid -2000 varv). Å andra sidan så cruisar jag på trean med en fantastisk respons i 80 och uppåt (fmx auto, 3.00:1) Jag har ju faktiskt bara kört till tappen och tankat . Det "bluddradne och babblade" på hyfsat med mycket bättre vrid på lägre varv än tidigare. Jag har också skaffat en Lokar vajer för kickdownen som aldrig tidigare fungerat. Det var ett lyft. Som sagt, jag återkommer med något videoklipp ... hoppas jag. Det var inte jag som fångade. He he , Lite kul från tappen i stora Höga med en fetgubbe, 2 barn, oförsäkrat och utan huv ....Ett helvete att få försäkrat. det går ju inte att ringa längre utan man måste "ställa på" med regitreringsbeviset, som man inte har ..... Nu kom sänkningen... jag är trött. Besiktning nästa vecka. Kanske får man "bjuda ut" bilen för besiktingsmännen/kvinnorna för att få en tid, bara sådär? De säger ju att de är snälla med folk som har körförbud. (redigerat 00:27 28/7) Citera
Per Berglund July 27, 2006 Report July 27, 2006 Jaha jag hade för mig det var nått vassare!Lite massage så kommer nog allt gå bra!Sov gott! Citera
MrTurbo_1645 July 31, 2006 Author Report July 31, 2006 Nu fick jag min nya pump! Det var dock med en lapp i kartongen. Jag fattar inte vad de är ute efter...http://www.saab4fun.com/pump.jpgKan någon förtydliga? Citera
_kiM__ July 31, 2006 Report July 31, 2006 Jag tolkar det som att du ska kontrollera så att den där sexkantsskruven/pluggen är inskruvad så mycket att den ligger plant mot (eller något djupare in än) resten av ytan runt om.. hänger du med?Skulle den sticka ut så verkar det bli problem Citera
MrTurbo_1645 July 31, 2006 Author Report July 31, 2006 Bra! Jag lät den vara inskruvad så långt den var. Fick också fram att den skulle vara minst plan och inte sticka upp.Jag har dessutom monterat pumpen nu och var precis ute på en provtur...MITT OLJETRYCK ÄR BRA NU!!! Jäklar vad gött!!! Ni får ha tack för hjälpen! Återkommer troligen ang någe annat senare. Tex det lätt tickande ljud som vägrar ge med sig. Ska lyfta insuget någon dag å spana lite... Citera
Radioman July 31, 2006 Report July 31, 2006 Jäklar vad gött!!! Ni får ha tack för hjälpen! Det var väl skönt ... men vad var det för fel på det gamla röret och silen ... ? Återkommer troligen ang någe annat senare. Tex det lätt tickande ljud som vägrar ge med sig. Ska lyfta insuget någon dag å spana lite...Jag fick samma bekymmer första gången jag provade mina rullvippor. En vippa låg och gnagde på en av de plåtar som går ner vid oljepåfyllningshålet. Kolla dina ventilkåpor först. det är ju så enkelt.Lycka till. Citera
MrTurbo_1645 July 31, 2006 Author Report July 31, 2006 Upptäckte inget fel på pickup, monterade den jag hade på nya pumpen och körde sakta med borrmaskinen. Direkt kom det en massa olja. Har beställt nya ventilkåpor, dock verkar de aldrig dyka upp. De jag här är för låga det vet jag redan. Men låter som ljudet är mer centrerat... Citera
MrTurbo_1645 February 17, 2007 Author Report February 17, 2007 Jag har nu monterat ner motorn i delar och fått klarhet i problemen med oljetryck och tickande. Läs om det här: http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... hp?t=10027 Citera
Recommended Posts