Jump to content

Putsa Aluminiumfälgar


Per Berglund

Recommended Posts

Nu är jag ingen vän av polering och putsning men jag var tvungen göra något åt mina gamla TT2 fälgar som nu är lite matta och gulnat.

Hitta då ett putsmedel som heter "Mothers" som var helt otroligt enkelt att jobba med.

Det är som en gelé utan slipeffekt alls och i princip så fort man nudda aluminumet så svartnade trasan.

Lukten påminner om silverputs så det är väll samma kemikalier?

Jag gned iallafall bara för hand med några trasor i ca 15 minuter på en fälg och jag måste verkligen rekommendera detta.

Kanon! :--

Som sagt jag brukar inte putsa så detta kanske var "yesterdays news" ?

Tänkte iallfall testa med polertrissa om det går att få upp det till kromstatus!

Någon som prövat detta om det är lönt att springa och köpa en sån där "trastrissa" ?

Här lite foto!

Effekten av resultatet var lite svårt att få fram med kameran så verkligen blev bättre.

Högra fälgen är orörd iallafall.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anders

Fan va bra..det tipset tackar man för :D hade för ett tag sen en katt som pissade på ena fälgen :evil: detta lämnade kvar fula märken som jag inte lyckats få bort. men jag ska testa det här medlet nu så får man hoppas att det blir bra.

/Anders

Link to comment
Share on other sites

Guest Anders

haha aa..jag får testa det :twisted: har beställt nu i alla fall. Får hoppas att dom är snabba med leveranserna.

Link to comment
Share on other sites

Jag beställde i måndags men Mothers är slut och de vet inte när de får in i lager igen.

Nån mer firma än Bikeline i Sverige som säljer Mothers? :roll:

Dock fick jag Ultra Glozz polishen som ska bli intressant att testa. Skyddar som lackförsegling i form av kemiskt glas.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...