Jump to content

Jag fick ett irriterat brev .....


frasse

Recommended Posts

Jag fick ett irriterat mail idag, förmodligen för att jag figurerar med bild och beskrivning av min Ford Mustang, SOM ... ve & fasa är av årsmodell 1995.

Jag har av hänsyn till PUL, utelämnat skribentens namn & emailadress.

Har även bifogat mitt svar, avgivet per mail.

mvh/Frasse, webbredaktör för Vätterbygden :roll:

...........................................................................................................

----- Original Message -----

From: Xxx-Xxxxxxxx Xxxxxxxxx

To: lars.fransson@home.se

Sent: Thursday, June 22, 2006 2:19 PM

Subject: Stilfel

Vad är vitsen att ha med nya bilar i en classic klubb.

Irriterad.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej Irriterad,

Hänvisar till Mustang Club Sweden's förutsättningar:

http://www.mustangclubsweden.se/sidor/Newinfo.htm

"Det började en sommardag 1977 då några Mustangägare med Fastbacks träffades i Malmö i samband med Drag Racing på Bulltofta-stripen.

Gemenskap och trivsel fanns där direkt och vi skulle naturligtvis bilda en klubb för denna ädla bilmodell. Mustang Fastbacks Owners Club tog form och verkade i 5 år med 200 medlemmar.

Swedish Mustang Club hade bildats i Malmö i början av 1980. De båda klubbarna enades om gemensamma träffar och klubbtidning.

Detta pågick till 1982 då man enades om att gå ihop under det namn som nu gäller. I början fick endast modellåren 1964–1973 vara med.

Idag är klubben öppen för alla, och för alla årgångar av Mustangen. Klubben består av både originalbilar, customs och restomod, alla varianter bejakas. Man behöver inte äga en Mustang men ett brinnande intresse för vår Pony-bil är ett måste.

Klubben har sitt säte i Eslöv i Skåne men det finns även lokala sektioner i Luleå, Sundsvall, Dalarna, Stockholm, Kalmar, Göteborg och Karlskoga.

Klubben har som målsättning att vi skall vårda och bevara en bil som skrivit bilhistoria samtidigt som vi skall njuta av ”The real PONY -The Mustang”.

Klubben deltar på ett flertal stora bilträffar runt om i landet."

slut citat

--------------------------------------------------------------------------------

Jag tänker inte ens försöka förstå din irritation, än mindre försöka försvara ett medlemskap i en förening/sammanslutning som jag upplever som mycket positiv för min fritid och mina fritidsintessen, d.v.s. bilar och då framför allt Ford Mustang.

Skulle Du av någon anledning misstycka att ägare av nyare Mustanger kan vara medlemmar i klubben, förutsätter jag att du framför detta till klubbstyrelsen och inte till mig som enskild medlem.

med vänliga hälsningar / Frasse CMC1862, samt lycklig ägare av en Ford Mustang årsmodell 1995

Link to comment
Share on other sites

Vicket pucko !!

Tänk att det alltid ska finnas folk som retar sig på saker.....

Vad är det för fel på att glädja sig över att alla kan dela samma intresse?

Link to comment
Share on other sites

Är det inte den Svenska avundsjukan :D Det är synd om en sådan mäniska som troligtvis allt i världen vill há en Mustang men som inte har möjlighet att skaffa en utan åker i en sunkig 244 -76 årsmodell med tärningar i backspeglen :--

Link to comment
Share on other sites

Hej Frasse!

Är medlemsreglerna sådana att alla oavsett innehav eller oavsett årsmodell tillåts vara medlemmar och dessutom tycka till och ha åsikter om Ford Mustang så är ju faktiskt reglerna så. Om någon tycker något annat så är det upp till den enskilde personen. Det är naturligtvis fritt för var och en att starta upp en ny club, som endast behandlar de tidigaste årsmodellerna om man känner för det. Personligen tror jag inte att denna club skulle få så stort medlemsskap. Om man gillar de äldre årsmodellerna behöver inte betyda att man ogillar de nyare. Det ena behöver väl absolut inte utsluta det andra. Jag tycker att det är lika intressant att läsa och studera de nyare modellerna av våra "hobbybilar".

Jag är också övertygad om att för de allra flesta av oss så finns det viktigare saker att ta itu med än att förfasa sig över de nyare årsmodellerna.

Häng i med din -95:a och gläd dig med vad du anser vara bra.

Mvh

Bosse

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Kan inte förstå att någon blir irriterad över att en annan medlem har en bil av si eller så modell. Visst kan man tycka att en viss modell är roligare än en annan men det betyder ju inte att det är något "fel" på andra modeller. Själv åker jag gärna 65-66 men skulle inte lida av att åka i en modern Musse.

Kör på med den bil/årsmodell/skick/stil som ni trivs med och låt andra göra likadant.

/Björn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...