July 1, 200618 yr comment_30402 tjenare, tänkte lägga upp lite bilder på mitt "första-bil-projekt"Lite kort om projektet Skall vara klart: satsar på sommaren juli -07 Motor: en brö’limpa på 250cui och 150hk. Efter: 200+hk Avgas: original. Efter: Clifford double shorty Header(ceramic coating), dubbla pipor och flowmaster’s deltaflow-dämpare Lack: taskigt målad röd med mycket skador och rinningar. Efter: mörkröd candy med hoodstripes från mach1 -70Årsmodell: 1969 Märke: Ford Modell: Mustang HT Så var det dags för lite bilder vilket är ett måste i sådana här sammanhang. Detta är alltså precis efter att jag hämtat hem henne, (ingenting gjort än)nu lite WIP-bilder nya ratten testmontering av lite kromnya avgassystemet (för att få dubbla utblås så var jag tvungen att ta ett system till en V8a och bygga om det, inte bara det, mellan tryckutjämnaren och header (ca: ½m) fanns inget, så jag fick scratchbygga ifrån rörbitar) motorn lyftes ur i vintras för att motorrummet skulle lackerassen började strippningen av allt krompåväg till lackerarenänligen framme väl behållentvå bilder ifrån daniel fahlströms lackverkstad, färgen är nedslipad och motorrummet lackerat det visade sig vara "lite" mer plåtjobb änn väntat, så danne kallade in förstärkning. och inte av vem som hellst utan av snubben som byggde projektet "the riddler" i Wheels Magazine förra sommaren. han tog två veckor på sig att rikta och byta ut plåtar, sedan tar det två veckor för danne att lacka den och sedan räknar jag med två veckor att få ihop den. så nån som é bra på matte kan ju räkna ut om hur lång tid jag kommer synas på dierse motorträffar runt i landet också bilderna ja, dom får vi inte glömma!bilder ifrån plåtslagaren.och ja nu är vi framme i nutid, igår vart den klar hos plåtslagaren så nu står den hos lackeraren i väntan på nya färgenkommer en update senare när ja fått nya bilder
July 1, 200618 yr comment_30404 Jag vet inte om det är fler som har samma problem, men den ända bilden som funkar hos mig är på ventilkåpan och dina headers..Fina headers dock..
July 4, 200618 yr Author comment_30509 joo jag kommer spara ratten men den kommer inte sitta i bilen, den var i för dåligt skick, mycket värre änn det syns på bilden, skumgummit i mitten hade börjat mögla och falla sönder ner på golvet, tre feta sprickor i ratten på ungefär 3-5mm där man såg ett rostigt metallstag som kikade fram.kommer nya bilder ifrån lackeraren nu, och glada nyheter, lackeraren tar semester nu i helgen så han skall göra klart bilden innan han tar ut ledigheten å ett smakprov på den kommande candylacken
September 4, 200618 yr Author comment_32448 yes!!! äntligen fick jag hem den, det var skiiitkul att bogsera den, då alla glodde riiiktigt avundsjukt mot mig och sedan mötte vi ett nåra raggare som visade sitt tycke genom att varva upp bilen som faan å skrika nått i stil med yeah!! rock on!men nu står den då äntilgen i garaget och här kommer bilderna som ni alla väntat påen tråkig sak är att digitalkameran tar bort det skööna djupet och nyansförändringarna i candylacken. men man kan se lite iallafall på vissa bilder
September 4, 200618 yr Author comment_32449 jah nu har det gått ett bra tag senn senaste updejten...så av naturligt fall kommer det nu en har gett mig in på att renovera motorn nu. så idag vart det mesta klart och jag tänker låta bilderna tala för sig själva
September 28, 200618 yr Author comment_33179 ja nu kommer updaten då, de kommer mer bilder snart, när ja svetsat fast port devidernfarsan ville ju va me på et hör me, då han hjälper mig en hel del
September 28, 200618 yr Author comment_33180 port dividernditsvetsad efter mycket slipande för att få den att passa. den sticker ut ca: 4mm men det ska planas ned nästa vecka
January 1, 200718 yr comment_35215 Hej.Nu vet jag vad din brevlåda bor, jag är imponerad av ännuett super jobb, det är ditt jobb. Det skall bli mycket kul att få ta del av det du gjort, hoppasdu kommer med Mustangen till oss andra, exempelvis Mc Donalds Årsta 2007, jag är mycket nyfiken. Måste skriva ännu en gång, du har lyckats få en tam Musseatt bli råååå, det blir betyg A+.
January 6, 200718 yr Author comment_35355 jah nu va ja ute å fotade lite i garagetskall justera bagageluckan lite till så den passar 100%
January 6, 200718 yr comment_35364 Hej.Det här blir bra, snyggt jobbat tummen upp, jag ser frammot att se den klar.
February 9, 200718 yr Author comment_36363 nu kommer jag med bilder ifrån projektet med topplockethar byggt upp med svets och sedan planfrästdet nya hålet är nu uppfräst för att passa min nya holley nästa bit blir att göra nya bulthål till adapterplattan som skall CNC-fräsas
July 13, 200717 yr Author comment_41802 ÄNTLIGEN! lagom innan pony tour är mussen ihopskruvad.det enda som är kvar är lite finlir med tjuvluft och tändningen som skall ställas in ordentligt. men här kommer alltså finalbilderna på detta projekt
July 13, 200717 yr comment_41807 Mer än så, Jäv-igt snygg, kul med en som orkargöra något roligt med en 6a, hoppas få se den livesnart.
July 13, 200717 yr comment_41810 riktigt riktigt jävla läckert, jag blir så jävla imponerad av alla er som gör så här med era stanger!keep up the spirit!
September 24, 200717 yr comment_43902 helt otroligt snyggt!! snacka om ball mustang du har nu, och lite spjut måste där finnas också!.... var det dyrt att få plåtjobben fixade? har ett antal ställen där plåtjobb behövs innan lack så måste försöka hitta en duktig och billig plåtslagare som kan hjälpa mig med dem.
September 24, 200717 yr comment_43918 GratulerarKan bara instämma med tidigare inlägg,ser mycket bra ut och strongt att behålla 6an och göra nått roligt av den mvh Magnus
December 4, 200717 yr Author comment_46258 plåtjobbet gick på 18.k men då var det mycket plåt som fick bytas ut samt var motorhuven, taket och bakluckan skeva men han fick till det riktigt bra. att tillägga så var det samma kille som jobbade med Wheels Magazines projektbil "The Riddler" för ett par år sedan. det går säkert att hitta billigare plåtslagare men 18 är inte så mycket för ett kvalitetsjobb som aldrig behöver göras om
April 2, 200817 yr Author comment_51870 i julas beställdes ny vinyl till inredningen på mussen, specialsydd av TMI med 69 mach 1 mönster även för baksätet! vilket annars inte går att få tag på eftersom att detta aldrig gjordes till HT modellen. highbackstolarna fram har även dom piffats upp lite med sportfoam för att göra dem skålade och ta fram lite modernare "rejsigare look" allt är sytt i maroon för att matcha resten av inredningen. blev klar med allt och monterade i måndags kväll och här kommer lite bilder har även monterat modernare 3-punkt bälten och även dom i maroonett stort tack skall utdelas till Lars Oscarsson som klädde om stolarna fram, utan din hjälp skulle det inte varit klart förens i höst och långt ifrån så snyggt gjort
April 2, 200817 yr comment_51874 Tack.Fy fan va bra det blev , snygg färg är det också,väl mött i sommar.
November 9, 200816 yr Author comment_63922 var ute för ett tag sedan och knäppte lite bilden innan bilen skall vinterförvaras/repas efter sommarens träffar och åkturerhope you like it
November 9, 200816 yr comment_63925 Hej.Snygga bilder, du är förjäkla bra på foto också märker jag,du har bara en sak kvar på vagnen. Rätta till regskylten, tyvärr är jag en sån som ser för mycket även sådant som man inte borde se , som tex mustang emblemet som lossnat på framskärmen på den snyggt sladdande 66an på Mustangforums första sida 3 08. Jag lider av sånt men förhoppningsvis ingen annan, i vilket fallså har du lyckats få din Mustang Jä-lit uppkäftig och snygg Ändrade i texten, var så f-b trött vid skrivtillfället.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.