NiklasW July 3, 2006 Report Share July 3, 2006 Hej jag har tagit ner min 4 vxl manuella låda (toploader) ur bilen nu och upptäckte att ingående axeln som går in i kopplingen är glapp i sidled.. ska det vara så??Tacksam för snabbt svar Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiklasW July 3, 2006 Author Report Share July 3, 2006 Det rör sig om 1-2 mm glapp ungefär Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley July 5, 2006 Report Share July 5, 2006 När lådan är lös från motorn så ska axeln glappa lite i styrhylsan för den är ju lagrad i ett stort kullager innanför lagerhållaren. Ingående axelns läge radiellt styrs upp av bussningen i vevaxeln då du monterar växellådan och då skall axeln inte glappa någonting (passning) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiklasW July 5, 2006 Author Report Share July 5, 2006 Okej tackar då vet jag att inget är fel då Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radioman July 5, 2006 Report Share July 5, 2006 För en outsider som inte ens har manuell låda så var dessa två inlägg lite roliga . Värmen söker, ursäkta mig men jag måste spinna vidare I klartext så svarar Niklas till Stanley att det kan vara glapp när lådan är lös men när den är på plats så skall det inte vara något glapp.OK, hur kollar man då att det inte är något glapp när lådan är på plats? Kanske nöjer man sig med Niklas svar, det är väl det normala men jag är då inte normal och de flesta svar får ju också följdfrågor , he he Sorry, semester, västkusten och kvällsbad fram till 20.30 i kväll. härligt (fast dyra taxeringsvärden på husen) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
_kiM__ July 6, 2006 Report Share July 6, 2006 Forska vidare i detta du så åker vi andra bil under tiden! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radioman July 6, 2006 Report Share July 6, 2006 Hoppas på åka i sommar också. Väntar på balansering av motordelar. Nästa vecka skall jag sätta ihop motorn. Jag kommer inte att forska någonting mer när bilen är körklar Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasFB July 6, 2006 Report Share July 6, 2006 Forska vidare i detta du så åker vi andra bil under tiden! Just det, startade äntligen upp Mustangen för i år. Konstigt hur allt tar längre tid nuförtiden.... Har åkt Pentastar- produkter medan Mussen varit isär. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts