aihonen July 17, 2006 Report Share July 17, 2006 hej lådan slirar till just när den ska växla till trean verkar vara tvåan somm slirar till spökar nån med någon bra ide vad det kann va mvh olle Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 August 1, 2006 Report Share August 1, 2006 Så vill min låda med göra. Jag skall be killen som renoverade lådan kika på det. Över telefon kunde han inte säga vad det var. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund August 1, 2006 Report Share August 1, 2006 Finns många "interna" orsaker till detta men du kan ju pröva enkla "externa" justeringar för att se om det hjälper.Spänna åt banden. (detta gäller ej för C3,C5 & C6)Främmre band. Lossa stora låsmuttern och skruva in den fyrkantiga skruven med momentnyckel inställd på 13.5NmBacka sedan skruven exakt 1 3/4 varvSkruva åt stora låsmutternBakre band. Lossa stora låsmuttern och skruva in den fyrkantiga skruven med momentnyckel inställd på 13.5NmBacka sedan skruven exakt 3 varvSkruva åt stora låsmuttern--------Byt ut oljan.--------Byt ut vacummodulator och vacumslang till denna Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxizor March 25, 2007 Report Share March 25, 2007 Finns många "interna" orsaker till detta men du kan ju pröva enkla "externa" justeringar för att se om det hjälper.Spänna åt banden. (detta gäller ej för C3,C5 & C6)Främmre band. Lossa stora låsmuttern och skruva in den fyrkantiga skruven med momentnyckel inställd på 13.5NmBacka sedan skruven exakt 1 3/4 varvSkruva åt stora låsmutternBakre band. Lossa stora låsmuttern och skruva in den fyrkantiga skruven med momentnyckel inställd på 13.5NmBacka sedan skruven exakt 3 varvSkruva åt stora låsmuttern--------Byt ut oljan.--------Byt ut vacummodulator och vacumslang till dennaHar du nån bild där man kan se dessa två skruvar med låsmuttrar? Är helt färsk på C4 men vill gärna börja lära mig.Tack på förhand//Maxizor Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
maberg March 29, 2007 Report Share March 29, 2007 Hej Per B!Har samma problem att lådan "slirar" till mellan 2:an & 3:an. Justeringen Du nämner, är det i rumstemperatur eller drifttemperatur på växellådan?Mvh, Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund April 7, 2007 Report Share April 7, 2007 Hej Per B!Har samma problem att lådan "slirar" till mellan 2:an & 3:an. Justeringen Du nämner, är det i rumstemperatur eller drifttemperatur på växellådan?Mvh,Spelar ingen roll men gör den kall så slipper du bränna dig. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Equus April 7, 2007 Report Share April 7, 2007 HejHär kommer två bilder på justerbultarna, pilarna blev inte så bra, hoppas det framgår ändå.E J Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
kesa67 August 9, 2007 Report Share August 9, 2007 Hej pojkar har haft samma fel på min lådaProvade renovera ingen skilnad !!!!!!Ny turbin ingen skilnad !!!!!!!!!!!!!!!!!!Effter ett för mig magiskt tele samtal löste det sig.Justera ställ skruven på vackum moedlatorn inåt max 2 varv.mvh kesa67 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts