Jump to content

Positionslyktor i orange?


Recommended Posts

Jag besiktade bilden idag men fick nedslag på positionslysena, som är i orange, den delar lyktan med blinkersen, och vill bara få det bekräftat.

jag har ju besiktad bilen 4 år utan nedslag på lyktorna, och han hävdade att flyttsak får ha vita blinkers fram och röda bak.

men att positionslysena måste vara vita.

hur har ni andra på era 87-93 flyttsaksimporterade mustanger?

Link to comment
Share on other sites

Fick samma sak för ett par år sedan, åkte från den ena besiktningsstationen i stan till den andra o påpekade att jag satt i "gulare" lampor. Fick 2an släckt. Tog 15 min... :twisted:

Du får alltså ha gula positionsljus (se t.ex gamla varselljusen) men du får inte ha vita blinkers vad jag vet. Så fick iaf jag besked om det.

Kolla bilden som jag la i min tråd om MECA, där har jag positionsljusen tända på en bild (för att få ljus i min instrumentering). Så är min bil besiktigad för inte så många år sedan.

http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... php?t=9678

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

Jag har aldrig haft något problem med mina orange'a positionsljus vid besiktning, och inte tidigare ägare heller vad jag vet.

Vid senaste besiktningen tyckte killen dessutom att det var ett trevligt initiativ att ta hem en kompressormatad Musse. Det ville han se mer av... :D8)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Hej.

Är ägare till en s.k. flyttsak, aldrig några klagåmål på

lysen däremot på graderingen på hastighetsmätaren,

bilen är i orört original alltså oförändrad. :?

Hastighetmätaren har fått mutlig tillsägning, men jag

hörde inte vad han sa. ;)

Reglerna ska visst ha ändrats när det gäller graderingen av hastighetsmätaren. Tidigare var det tvunget att km/h graderingen var den dominerande, nu ska det visst räcka att den finns där...

/jocke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...