Nenne July 31, 2006 Report July 31, 2006 Att bara byta den är kanske inte hela lösningen, det ska väl sitta en spiral inuti, just för att förhindra att den dras ihop. Citera
goran.rask May 11, 2007 Report May 11, 2007 På min 302a var det stopp i kanalerna bakom vattenpumpen , en massa kalkavlagringar , mejslade igenom dem , körde kylarrens och nu går den fint Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 11, 2007 Report May 11, 2007 Hej.Det sitter ingen spiralfjäder eller liknande i slangsnuttenmellan termostathus och vattenpump, men som skrivstidigare så brukar man ersätta slang med hemmapyssel,oftast för att man tycker slangbiten är för dyr eller för attden är lite obekväm att få tag på. Resultatet brukar vara att slangenbiten viker sig på mitten. Citera
Laslo May 11, 2007 Report May 11, 2007 Tror mrv8 nämnde nånting om förgasaren.Är det inte så att man kan få ruskiga värmeproblem om motorn får för snål blandning soppa? Och ev. grilla hela motorn om man har otur. Nån? Citera
Olov May 11, 2007 Report May 11, 2007 är det en 351cl??... ifall det är så... du har en plåt mellan motorblocket och vattenpumpen... byt den .. vattenpumen ska vara tät mot den plåten med årens tand så blir det en "ränna" i plåten där vattnet har legat och snurrat vilket innebår att vingarna på pumpen inte ligger tätt mot plåten och du får dålig rotation på vattnet.... detta är ett vanligt problem med 351cl. jag har själv haft det problemet.. men efter att bytt den plåten så har jag inga problem alls.. och detta har jag lyckats råka ut för på två av mina motorer.. Citera
daniel_sandberg May 11, 2007 Report May 11, 2007 Hur har det gått med värmeproblemet? Är ju snart ett år sen "dacke" skrev i den här tråden..Får hålla tummarna för att han har löst det hela =) Citera
Recommended Posts