Jump to content

Körde på stripen idag, helt original....


uffeg

Recommended Posts

Fick testköra på Blacksmith Nats II idag. Originaldäck. Utan antispinn.

9.281 som bästa tid på 201 meter.....

Översatt till 400 ca 14.4.

När jag kom hem kom jag på. Antispinn av vid däckvärmning, och PÅ när man ska dra iväg? Eller ska man köra utan hela tiden?

Hmm, man lär så länge man lever.....

Nu sugnar man ju till på lite trim...... !!!

Link to comment
Share on other sites

Som det är nu, vill jag trimma, men jag håller på att färdigställa 75 kvm garage. Så trimmet får vila till nästa sommar.....

Men visst, ett kompressorkit skulle inte sitta fel.....

Skulle vilja kapa nån sekund på stripen, svågern körde på 7.89 på 200 meter. Och jag på 9.28. Han med en 69 Camaro, med vässad 406 cui motor... Skulle va schysst om man kunde kapa en skund eller två....

Men jag vet att varje sekund kostar MASSA tusenlappar.... :shock:

Link to comment
Share on other sites

själv försöker jag övertala damen hemma om att få köpa en Saleen kompressor... gillar den diskreta utformningen som gör att den inte skriker när man öppnar huven... 8)

kan redan monteringen innan och utan efter att studerat den fram å tbx... :D

Link to comment
Share on other sites

själv försöker jag övertala damen hemma om att få köpa en Saleen kompressor... gillar den diskreta utformningen som gör att den inte skriker när man öppnar huven... 8)

kan redan monteringen innan och utan efter att studerat den fram å tbx... :D

Haha, har samma typ av diskussion hemma.

Gillar också Saleen pga utseendet, eller icke utseendet kanske man kan säga. Men den ger ju lite mindre HP och kostar lite mer ....eller ?

Link to comment
Share on other sites

Fick testköra på Blacksmith Nats II idag. Originaldäck. Utan antispinn.

9.281 som bästa tid på 201 meter.....

Översatt till 400 ca 14.4.

När jag kom hem kom jag på. Antispinn av vid däckvärmning, och PÅ när man ska dra iväg? Eller ska man köra utan hela tiden?

Hmm, man lär så länge man lever.....

Nu sugnar man ju till på lite trim...... !!!

Starkt tips är att inte värma vanliga gatdäck mer än att bara smågrus och sten som är på dem försvinner.

Vanliga gatdäck får nämligen sämre fäste när dem blir så varma!

Link to comment
Share on other sites

kompressor är ju kalas, men dyrt och bilprovningen lär ju inte hoppa av lycka när dom ser den.

Jag skulle börja med att skaffa en X-pipa, andra slutrör en tune med filterkit samt en ny utväxling, inte heller gratis men klart mycket billigare än ett kompressorkit.

Link to comment
Share on other sites

Gillar också Saleen pga utseendet, eller icke utseendet kanske man kan säga. Men den ger ju lite mindre HP och kostar lite mer ....eller ?

beror ju på vilka spridare du tar men std e de ju 135 å nästan snäpp va 175 friska ponnys under huven... ca 50 papp skulle kittet gå på...

Link to comment
Share on other sites

Starkt tips är att inte värma vanliga gatdäck mer än att bara smågrus och sten som är på dem försvinner.

Vanliga gatdäck får nämligen sämre fäste när dem blir så varma!

Nja, sanning med modifikation!

Vissa däck, framförallt sämre däck (Läs: Originaldäcken på Mustangen) behöver faktigst värmas!

Efter ett antal försök med min Mustang kan jag säga att jag får defenetivt bättre grepp då jag värmt lite innan, annars är de STENHÅRDA och vill bara slira!

Dock hade jag Goodyear Eagle F1 (rekomenderas STARKT!) på min BMW förut, och där vart det sämre om man värmde.

De kunde dock behövas värmas om man skulle köra strip när det var blött, men det är juh andra förhållanden!

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

De kunde dock behövas värmas om man skulle köra strip när det var blött, men det är juh andra förhållanden!

köra stripp när de är blött... :shock:

har aldri vart på nått ställe där man kör på strippen när de är blött... :roll:

ska köra på lördag på Mantorp så får vi se va de blir för tider... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

få igenom en bil med en kompressor brukar inte vara så svårt, offta räcker det med att plocka bort remmen, då sitter den ju bara där. Bilen är väll inte trimmad för det? :D

Annars så är det peta i en vassare kamaxel som gäller först å främst, efter avgas sidan då såklart..

Link to comment
Share on other sites

De kunde dock behövas värmas om man skulle köra strip när det var blött, men det är juh andra förhållanden!

köra stripp när de är blött... :shock:

har aldri vart på nått ställe där man kör på strippen när de är blött... :roll:

ska köra på lördag på Mantorp så får vi se va de blir för tider... :twisted:

Blackrace kör ibland när det är blött pga så pass få körtillfällen!

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...