August 6, 200618 yr comment_31644 Fick testköra på Blacksmith Nats II idag. Originaldäck. Utan antispinn.9.281 som bästa tid på 201 meter.....Översatt till 400 ca 14.4. När jag kom hem kom jag på. Antispinn av vid däckvärmning, och PÅ när man ska dra iväg? Eller ska man köra utan hela tiden?Hmm, man lär så länge man lever..... Nu sugnar man ju till på lite trim...... !!!
August 6, 200618 yr Author comment_31648 Som det är nu, vill jag trimma, men jag håller på att färdigställa 75 kvm garage. Så trimmet får vila till nästa sommar..... Men visst, ett kompressorkit skulle inte sitta fel.....Skulle vilja kapa nån sekund på stripen, svågern körde på 7.89 på 200 meter. Och jag på 9.28. Han med en 69 Camaro, med vässad 406 cui motor... Skulle va schysst om man kunde kapa en skund eller två....Men jag vet att varje sekund kostar MASSA tusenlappar....
August 7, 200618 yr comment_31656 själv försöker jag övertala damen hemma om att få köpa en Saleen kompressor... gillar den diskreta utformningen som gör att den inte skriker när man öppnar huven... kan redan monteringen innan och utan efter att studerat den fram å tbx...
August 7, 200618 yr comment_31657 själv försöker jag övertala damen hemma om att få köpa en Saleen kompressor... gillar den diskreta utformningen som gör att den inte skriker när man öppnar huven... kan redan monteringen innan och utan efter att studerat den fram å tbx... Haha, har samma typ av diskussion hemma. Gillar också Saleen pga utseendet, eller icke utseendet kanske man kan säga. Men den ger ju lite mindre HP och kostar lite mer ....eller ?
August 7, 200618 yr comment_31660 Fick testköra på Blacksmith Nats II idag. Originaldäck. Utan antispinn.9.281 som bästa tid på 201 meter.....Översatt till 400 ca 14.4. När jag kom hem kom jag på. Antispinn av vid däckvärmning, och PÅ när man ska dra iväg? Eller ska man köra utan hela tiden?Hmm, man lär så länge man lever..... Nu sugnar man ju till på lite trim...... !!!Starkt tips är att inte värma vanliga gatdäck mer än att bara smågrus och sten som är på dem försvinner.Vanliga gatdäck får nämligen sämre fäste när dem blir så varma!
August 7, 200618 yr comment_31661 kompressor är ju kalas, men dyrt och bilprovningen lär ju inte hoppa av lycka när dom ser den.Jag skulle börja med att skaffa en X-pipa, andra slutrör en tune med filterkit samt en ny utväxling, inte heller gratis men klart mycket billigare än ett kompressorkit.
August 7, 200618 yr comment_31662 men då nya mussen inte är heltypsgodkänd så skulle de ju funka att ha kompressor eller...
August 7, 200618 yr comment_31663 Gillar också Saleen pga utseendet, eller icke utseendet kanske man kan säga. Men den ger ju lite mindre HP och kostar lite mer ....eller ?beror ju på vilka spridare du tar men std e de ju 135 å nästan snäpp va 175 friska ponnys under huven... ca 50 papp skulle kittet gå på...
August 7, 200618 yr comment_31664 men då nya mussen inte är heltypsgodkänd så skulle de ju funka att ha kompressor eller... nä det gäller tyvärr inte.
August 7, 200618 yr comment_31665 de där va ju tråkigt... får man satsa på gammal hederlig trimning dåra med vassare kam...
August 7, 200618 yr comment_31673 Starkt tips är att inte värma vanliga gatdäck mer än att bara smågrus och sten som är på dem försvinner.Vanliga gatdäck får nämligen sämre fäste när dem blir så varma!Nja, sanning med modifikation!Vissa däck, framförallt sämre däck (Läs: Originaldäcken på Mustangen) behöver faktigst värmas!Efter ett antal försök med min Mustang kan jag säga att jag får defenetivt bättre grepp då jag värmt lite innan, annars är de STENHÅRDA och vill bara slira!Dock hade jag Goodyear Eagle F1 (rekomenderas STARKT!) på min BMW förut, och där vart det sämre om man värmde.De kunde dock behövas värmas om man skulle köra strip när det var blött, men det är juh andra förhållanden!/Jocce
August 8, 200618 yr comment_31681 De kunde dock behövas värmas om man skulle köra strip när det var blött, men det är juh andra förhållanden!köra stripp när de är blött... har aldri vart på nått ställe där man kör på strippen när de är blött... ska köra på lördag på Mantorp så får vi se va de blir för tider...
August 8, 200618 yr comment_31691 få igenom en bil med en kompressor brukar inte vara så svårt, offta räcker det med att plocka bort remmen, då sitter den ju bara där. Bilen är väll inte trimmad för det? Annars så är det peta i en vassare kamaxel som gäller först å främst, efter avgas sidan då såklart..
August 8, 200618 yr comment_31693 De kunde dock behövas värmas om man skulle köra strip när det var blött, men det är juh andra förhållanden!köra stripp när de är blött... har aldri vart på nått ställe där man kör på strippen när de är blött... ska köra på lördag på Mantorp så får vi se va de blir för tider... Blackrace kör ibland när det är blött pga så pass få körtillfällen!/Jocce
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.